Hur är era kakaduor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MissB
    • May 2009
    • 502

    Hur är era kakaduor?

    Hur är era kakaduor?
    Mina är väldigt trevliga och kommer allid fram när jag sätter mig vid akvariet. Speciellt hannen som alltid ska fram och titta på mig och håller sig framme så länge jag sitter vid akvariet. följer mitt finger och äter gärna ur handen. Ganska kul att de är så trevliga och inte alls skygga.

    Om jag ska pilla med nåt i karet så ska han alltid kolla in vad som händer och blir inte skrämd av att jag rör om där.
  • myslas
    • February 2008
    • 672

    #2
    Apistogrammor är över huvud taget väldigt nyfikna av sig har jag märkt. Jag har till och med "klappat" min viejita-hona utan att hon brytt sig ett dugg.

    Kommentar

    • Christerhedberg
      • August 2008
      • 624

      #3
      Oj vilka härliga fiskar! Ska köpa mina i helgen

      Kommentar

      • flygrc
        • June 2006
        • 2755

        #4
        Kul att läsa, är på gång (nåja tar väl några veckor till) med 1 hane o 2 honor
        jag har varit lite fundersam på om det är en fisk som gömmer sig så detta glädjer, alltid roligare med nyfikna fiskar.
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

        Kommentar

        • Silvertejp
          • March 2009
          • 73

          #5
          Dessutom är dom brutalt snygga
          Gör om gör rätt!

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #6
            Det som kan vara lite tråkigt med nyfikna fiskar är att de avbryter alla aktiviteter och ställer sig vid framrutan och gapar mat, mat, mat.

            Jag märker att med mina burkar att jag får uppleva en helt annan miljö om jag sitter blick stilla i 20-30 minuter så att de glömmer bort mig.

            Men det kanske har att göra med att mina akvarium står i ett eget rum?
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • flygrc
              • June 2006
              • 2755

              #7
              Ursprungligen postat av c90368
              Det som kan vara lite tråkigt med nyfikna fiskar är att de avbryter alla aktiviteter och ställer sig vid framrutan och gapar mat, mat, mat.

              Jag märker att med mina burkar att jag får uppleva en helt annan miljö om jag sitter blick stilla i 20-30 minuter så att de glömmer bort mig.

              Men det kanske har att göra med att mina akvarium står i ett eget rum?
              Mina regnbågar/SAE bor i vardagsrummet och dom följer alla som passerar rutan, tänk om man missar så man inte är först när det är mat, det skull vara en katastrof
              Pitbullplecon/Ottisarna/pansarmalarna har inte samma behov
              (oj vad lätt man glider från ämnet )
              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

              Kommentar

              Arbetssätt...