Nytt 540 lit och......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnikaMo
    • November 2008
    • 198

    Nytt 540 lit och......

    Har startat upp ett 540 lit. Och vips så var det ju inte så mycket fisk. Flyttade nämligen över ifrån mitt 240 lit. Det var Praktbotior 10 st, 5 stora gurami, några blåciklid yngel på 3-5 cm, 1 gibbiceps, 2 segelfenspleco, 10 pansarmalar. Det var nog allt. Jo ett stort blåciklid par oxå.

    Kunde vara kul med förslag på kompisar i karet...

    Lite sugen på Eldbuk. Scalarer ?

    Tack på förhand. A.
  • hakke112
    • August 2006
    • 43

    #2
    Ursprungligen postat av AnnikaMo
    Har startat upp ett 540 lit. Och vips så var det ju inte så mycket fisk. Flyttade nämligen över ifrån mitt 240 lit. Det var Praktbotior 10 st, 5 stora gurami, några blåciklid yngel på 3-5 cm, 1 gibbiceps, 2 segelfenspleco, 10 pansarmalar. Det var nog allt. Jo ett stort blåciklid par oxå.

    Kunde vara kul med förslag på kompisar i karet...

    Lite sugen på Eldbuk. Scalarer ?

    Tack på förhand. A.
    Jag har också ett blåciklidpar. Dem simmar tillsammans med 4st eldbukciklider plus ett gäng malar. Jag kan varmt rekommendera eldbukar, trevliga fiskar med fina färger. Först hade jag två stycken, då var dem ganska skygga. Sedan köpte jag två till, då ändrades deras beteende tvärt, och de ser ut att trivas mycket bättre. Så jag tycker att du ska skaffa en grupp eldbukar om är sugen på det.

    Lycka till!
    Håkan Hedberg, Bollnäs

    Kommentar

    • AnnikaMo
      • November 2008
      • 198

      #3
      Låter ju kul. Vad spännande att de mår bättre som grupp.
      Jag har skaffat Eldbuk en gång i vintras, men en av sex överlevde bara och den dog nyligen. Han var vacker. Den ska väl inte vara så känslig?? Eldbuken menar jag....A.

      Kommentar

      Arbetssätt...