Choklader med Apor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jockson
    • December 2008
    • 248

    Choklader med Apor?

    Funderar på att göra om mitt 530 och avverka lite rovfiskar.

    Är sugen på scalarer och apor, men jag har ett väldigt fint par choklader också.

    Funkar de ihop med scalarer och apistos eller är de för stora och buffliga?
    Mvh.
    Jocke
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Tja, scalarerna kommer inte att kunna vakta sina ägg eller yngel, det skulle bli som en Smart krockar med en bulldozer Kanske om scalarerna är fullt utvuxna, det vill säga ca 20 cm höga, men annars kommer nog inte chokladcikliderna att låta sig imponeras. Men är ingen av dem i lektagen så funkar det nog. Apistogramma riskerar nog att bli mat åt chokladcikliderna, i alla fall om de är fullvuxna.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Rambo
      • February 2004
      • 672

      #3
      Jag hade scalarer tillsammans med mina choklader under de första åren men gjorde mig av med scalarena eftersom de inte kunde hävda sig och kom då inte åt tillräckligt med mat. Mina scalarer var uppskattningsvis ca 20cm höga.
      Chokladciklider är snälla men väldigt glupska och vankas det mat så backar de inte i första taget. Får en annan fisk plats i munnen tror jag den blir mat ganska snart, mina har bl.a. ätit black mollys, de är inga skickliga jägare men de är envisa.
      575l Åleds
      80l JAD
      Tiffany - perser/norskskogskatt
      Lizton - renrasig Bengal

      Kommentar

      • jockson
        • December 2008
        • 248

        #4
        Hm.. Chokladerna leker ju nästan jämt, och de är inte direkt fredliga då.

        Min Påfågel åker på stryk ganska ofta t.ex.

        Vill jag ha scalarer och apor får jag väl göra min av med mitt fina par
        Mvh.
        Jocke

        Kommentar

        Arbetssätt...