Multisar=grävmaskiner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Don Kiwin
    • April 2007
    • 114

    Multisar=grävmaskiner

    Har som vissa av er vet en koloni med multisar. Jag vet att de gräver, det visste jag innan jag skaffade dom. Det var bla det betendet som jag ville åt när jag valde dom.
    Till saken:
    1: Hur reagerar dom om jag flyttar runt bland deras snäckor? Jag förstör ju deras revir och de får börja om på nytt med sitt grävande.

    2: Hur kan jag göra för att de ska "hålla sig" på sin plats och inte börja gräva ibland jullarnas stenhög? De underminerar hela stenhögen vilket får till följd att den börjar rasa. De gräver ju även om det inte finns några snäckor att gräva runt.

    3: Vad händer om jag tar bort eller lägger till snäckor? Kommer de gräva mindre eller mer? Just nu har jag ca 20 snäckor till ca 15 multisar.


    Tackar på förhand
    Senast redigerad av Don Kiwin; 11 June 2009, 22:08. Anledning: Stavning och gramatik
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Ursprungligen postat av Don Kiwin
    Har som vissa av er vet en koloni med multisar. Jag vet att de gräver, det visste jag innan jag skaffade dom. Det var bla det betendet som jag ville åt när jag valde dom.
    Till saken:
    1: Hur reagerar dom om jag flyttar runt bland deras snäckor? Jag förstör ju deras revir och de får börja om på nytt med sitt grävande.

    2: Hur kan jag göra för att de ska "hålla sig" på sin plats och inte börja gräva ibland jullarnas stenhög? De underminerar hela stenhögen vilket får till följd att den börjar rasa. De gräver ju även om det inte finns några snäckor att gräva runt.

    3: Vad händer om jag tar bort eller lägger till snäckor? Kommer de gräva mindre eller mer? Just nu har jag ca 20 snäckor till ca 15 multisar.


    Tackar på förhand
    1. Det blir kaos bland dem och en hel del tjafs, men såsmåningom rättar de till nya "tomter".

    2. Du får nog se till att stenhögar går ända ner till bottnen av akvariet, så att de inte kan rasa.

    3. Det kan nog bara multisarna själva svara på.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Don Kiwin
      • April 2007
      • 114

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      1. Det blir kaos bland dem och en hel del tjafs, men såsmåningom rättar de till nya "tomter".

      2. Du får nog se till att stenhögar går ända ner till bottnen av akvariet, så att de inte kan rasa.

      3. Det kan nog bara multisarna själva svara på.
      Jag får prova lite. Ska ju ändå bygga om lite till jullarna så jag försöker fixa lite annat oxå.

      Följetongen fortsätter, jag får nog anledning att återkomma.

      Kommentar

      Arbetssätt...