Finns de nån extremt röd å fin Malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KoiKe
    • March 2008
    • 331

    Finns de nån extremt röd å fin Malawi?

    Tjosvejs!

    Jag letar efter nån riktigt röd å fin malawi, så mycke av fisken som möjligt ska vara röd!

    Som de är just nu har jag ett hongi redtop praktexemplar här hemma å ryggfenan å buken är extremt fina

    Likaså mina VF hemichromis lifalili ( dock inge malawi men) dom är extremt röda å fina vid lek... vill ha lite mer fröjd för ögonen än gult å blått o karet

    Några tips ?

    Mvh Jensa
  • tetraodonfeber
    • May 2007
    • 336

    #2
    fire fish kanska eller rödrubin. sen har akvarium malawi särskilt odlade rödsebror som är proppade med astaxin.
    Malawi

    Kommentar

    • KoiKe
      • March 2008
      • 331

      #3
      Ursprungligen postat av KoiKe
      Tjosvejs!

      Jag letar efter nån riktigt röd å fin malawi, så mycke av fisken som möjligt ska vara röd!

      Som de är just nu har jag ett hongi redtop praktexemplar här hemma å ryggfenan å buken är extremt fina

      Likaså mina VF hemichromis lifalili ( dock inge malawi men) dom är extremt röda å fina vid lek... vill ha lite mer fröjd för ögonen än gult å blått o karet

      Några tips ?

      Mvh Jensa

      förresten!

      dessa är mina fiskar men vill ha mer än typ 3 st röda...


      Kommentar

      • KoiKe
        • March 2008
        • 331

        #4
        Ursprungligen postat av tetraodonfeber
        fire fish kanska eller rödrubin. sen har akvarium malawi särskilt odlade rödsebror som är proppade med astaxin.

        Jag vet vad du menar !

        Köpte ett äckligt fint par firefish för nått halv år sedan... gav 450 spänn för dom å hanen dog nån månad senare :/

        De var också ett riktigt prakteX jag hade, men den var mer över på stark orange färg

        Kommentar

        • tetraodonfeber
          • May 2007
          • 336

          #5
          gillar din hongi hane skarpt, mina är för små ännu för att färga ut så bra, men det börjar bli bättre. hongi är en av mina favoriter. men den absolut grymmaste tycker jag är zebra maisoni. har 3 hanar och 2 honor.
          Malawi

          Kommentar

          • si1ver
            • October 2006
            • 7

            #6
            Försök få tag i någon som säljer fina firefish. Har själv 3+3 och hanarna är super röda med blått i.

            Men om du köper ofärgade firefish är det ingen garanti att de blir röda som större. Kvaliten på firefish varierar. Du får det du ser. Så snoka runt lite vilka som säljer firefish där du bor.

            Detta är pappan till mina firefish

            Foto: Malwijanne
            http://www.zoonen.com/res/user/16021...et_orig_SE.jpg

            Kommentar

            • Kardanmannen
              • August 2004
              • 75

              #7
              Din hongi va läcker! Har en liknande i mitt 222l !
              540L Status: Igång med sällskapsfisk, Discus, Scalarer mfl.
              222L (Inbyggt i en vägg brevid baren)Status: Igång med diverse Malawi. Egenbyggd bakgrund (ska rivas ner och byggas om nu i julledigheten).
              70L Status: Igång med White snow räkor och guppy.

              Kommentar

              Arbetssätt...