Dags att flytta ut P.Pulcher yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markus1984
    • November 2008
    • 2606

    Dags att flytta ut P.Pulcher yngel?

    Jag undrar om jag ska flytta över mina P.Pulcher yngel till ett annat kar, dom simmar nästan runt på eget bevåg nu och jag vill inte att nån smaskar i sig dom. Dom är nu c:a 1.5cm långa.

    I karet går P.Pulcher föräldrarna, mina hungriga Drottningrasbora, 3st C.septemfasciatus,2st A.Baenshi, 3st A.juruensis. samt några malar som bara är intresserade av rötter och slem.
    Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Flytta du ut dem om du tror att de övriga fiskarna är en risk för deras liv och leverne.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Markus1984
      • November 2008
      • 2606

      #3
      Jag tror inte att det är allt för stor risk för dem att bli uppätna, funderade mest på om man "kan" flytta dom , eller ja vilket som är bäst...flytta dom nu eller när dom är 3cm och ska till affären.
      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Är de bara såpass att de ser ut att klara sig själva kan du flytta dem, när jag hade paletter tog jag bort ynglen när de var stora nog att man såg att det var Palettciklider, ca 1,5-2 cm på längden.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Markus1984
          • November 2008
          • 2606

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Är de bara såpass att de ser ut att klara sig själva kan du flytta dem, när jag hade paletter tog jag bort ynglen när de var stora nog att man såg att det var Palettciklider, ca 1,5-2 cm på längden.
          Okej mina är nog nästan 1.5cm nu.

          Ska starta upp de kar som jag har i lokalen imorrn. Göra vattenbyte i 720L och fylla upp ett 100L till P.Pulcher ynglena, så kan jag håva upp dom när jag får syn på dom och slänga ner i yngel-karet vart efter...låter bra?

          P.S Bör jag tänka på nått speciellt när jag inreder detta yngel-kar för paletterna? Hur varmt? Hur strömt l/h? (kommer givetvis experimentera med detta vid ett senare tillfälle, men dessa har jag redan "sålt" så jag vill inte göra nå tabbar)
          Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Låt dem gå i hyffsat samma vatten och gör dina vattenbyten samt mata på bra så kommer de att skjuta fart på längden!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Markus1984
              • November 2008
              • 2606

              #7
              Alright då blir det så!
              Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

              Kommentar

              Arbetssätt...