Lek på Nimbochromis livingstonii

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jerry_ciklid
    • January 2008
    • 476

    Lek på Nimbochromis livingstonii

    Mina Livingstonii lekte idag Odlar Malawi i liten skala och funderar på att ta upp honan. Men jag ska ju lyckas bli av med ynglen sen. Har aldrig odlat på rovmalawi innan och vet inte alls hur stor efterfrågan är, någon som har en aning?
  • smikeb
    • April 2007
    • 107

    #2
    gratulerar i malmö trakten finns en del Livingstonii till salu. vet dock inte hur det är i din region. för övrigt så är Livingstonii en otroligt fin och häftig firre.
    www.oscarciklid.egetforum.se

    Kommentar

    • Jerry_ciklid
      • January 2008
      • 476

      #3
      Ursprungligen postat av smikeb
      gratulerar i malmö trakten finns en del Livingstonii till salu. vet dock inte hur det är i din region. för övrigt så är Livingstonii en otroligt fin och häftig firre.
      Jag har sysslat med Malawi till och från i ca 10 år och har aldrig sett några Livingstonii i butik eller hos privata odlare, har iofs inte letat. Men för ca 2 månader sen sprang jag på 3 st i en butik och slog till direkt, har alltid velat ha såna. Saken är ju att man kan ju inte kombinera dom med vilken Malawi som helst, framförallt inte dom under 5 cm. Min hanne har nypt flera mindre golden av mig med hjälp av deras "spela-död-teknik". Coolt att se men synd om Golden-firrarna
      Håller helt klart med om att den är snygg, framförallt när hannen färgar, då blir den riktigt grym

      Kommentar

      • KoiKe
        • March 2008
        • 331

        #4
        Ursprungligen postat av Jerry_ciklid
        Jag har sysslat med Malawi till och från i ca 10 år och har aldrig sett några Livingstonii i butik eller hos privata odlare, har iofs inte letat. Men för ca 2 månader sen sprang jag på 3 st i en butik och slog till direkt, har alltid velat ha såna. Saken är ju att man kan ju inte kombinera dom med vilken Malawi som helst, framförallt inte dom under 5 cm. Min hanne har nypt flera mindre golden av mig med hjälp av deras "spela-död-teknik". Coolt att se men synd om Golden-firrarna
        Håller helt klart med om att den är snygg, framförallt när hannen färgar, då blir den riktigt grym

        gjorde som du...så fort jag fick se en hona i butiken här i stan slog jag till!
        när jag kom hem så 3 timmar senare så lekte hon inte död på botten..sen dess har jag letat runt lite men inte funnit några...å butikerna verkar inte kunna te hem

        Jag å polarn vill ha men får inte tag på.... vad gav du för dina ex ? cm ?

        vad ska ynglena säljas för sen ?

        Kommentar

        • smikeb
          • April 2007
          • 107

          #5
          Ursprungligen postat av Jerry_ciklid
          Jag har sysslat med Malawi till och från i ca 10 år och har aldrig sett några Livingstonii i butik eller hos privata odlare, har iofs inte letat. Men för ca 2 månader sen sprang jag på 3 st i en butik och slog till direkt, har alltid velat ha såna. Saken är ju att man kan ju inte kombinera dom med vilken Malawi som helst, framförallt inte dom under 5 cm. Min hanne har nypt flera mindre golden av mig med hjälp av deras "spela-död-teknik". Coolt att se men synd om Golden-firrarna
          Håller helt klart med om att den är snygg, framförallt när hannen färgar, då blir den riktigt grym
          jag har sysslat med malawi i 17 år och kan nog säga att livingstonii är betydligt vanligare idag än vad den var när jag började.
          jag vet att jägerzoo i malmö har och även sandby ciklidhobby har stora fina exemplar. sen finns det en del privata odlare som säljer yngel.
          www.fiskformedlingen.se är en bra sida om man vill ha tag i yngel. (sidan verkar inte fungera idag)
          www.oscarciklid.egetforum.se

          Kommentar

          • Jerry_ciklid
            • January 2008
            • 476

            #6
            Ursprungligen postat av KoiKe
            gjorde som du...så fort jag fick se en hona i butiken här i stan slog jag till!
            när jag kom hem så 3 timmar senare så lekte hon inte död på botten..sen dess har jag letat runt lite men inte funnit några...å butikerna verkar inte kunna te hem

            Jag å polarn vill ha men får inte tag på.... vad gav du för dina ex ? cm ?

            vad ska ynglena säljas för sen ?
            Dom var ca 10 cm när jag köpte dom, 3 st för 350:- (butik)
            Vet inte vad jag tar för mina sen, men det blir inte giftigt. Har inte överpriser, tycker det är roligare att folk kan komma och handla fisk till ett bra pris och vara nöjda. Priset beror ju lite på storleken åxå, är dom nyspottade så tar jag bara en tia
            Du var visst från Karlskrona, inte jättelångt hit då

            Har även lite annat, skicka mig ett privat medd så kan vi diskutera där

            Kommentar

            • tetraodonfeber
              • May 2007
              • 336

              #7
              jag lovar att akquarim malawi i örebro betaler för en kull,
              Malawi

              Kommentar

              • Jerry_ciklid
                • January 2008
                • 476

                #8
                Ursprungligen postat av tetraodonfeber
                jag lovar att akquarim malawi i örebro betaler för en kull,
                Har läst att dom kan få 100-150 yngel, antagligen som fullvuxna så jag kan nog räkna med hälften. Kostar mig ca 600-700 spänn till Örebro och tillbaka så det går nog inte runt så bra
                Blir nog att vraka bort dom. Som jag skrev innan så är det kul att folk får bra fisk till bra pris, då kommer dom tillbaka

                Kommentar

                Arbetssätt...