Malawi Färgval?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vrickan
    • March 2009
    • 60

    Malawi Färgval?

    Hej
    Jag har ett juwel vision 180 där jag tänkt ha Malawi Ciklider 2 eller 3 sorter har tänkt börja med Golden sen socolofi och sen kanske rödzebra men det beror på om dom rymms, hur många bör/kan jag ha av varje sort?
    Kommer även att köpa en btn slimline för att inte förora för mycket plats, vilken färg trivs dom bäst med röd gneiss eller vit faxe kommer troligen att använda julas blästersand eller annan sand som är ännu vitare.
    Vad trivs dom bäst med?
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

    #2
    2 arter max tycker jag, sen 6-7 av varje sort, eller 12-15 totalt.

    varför inte ett artakvarium? Isåfall hade jag satsat på saulosi för då får du gula honor och blå/vit svartrandiga hanar dessutom är de fedliga vilket är ett måste i ett "litet" kar.

    Angående bakgrunden så är det skitsamma, men för ögats skull så välj en bakgrund som kommer matcha den övriga inredningen du kommer att använda.

    jag själv har röd i mitt 240L : http://abbee.bilddagboken.se/p/show....0&directlink=1
    Senast redigerad av Albinfiskare; 07 April 2009, 06:27.

    Kommentar

    • Jerry_ciklid
      • January 2008
      • 476

      #3
      Till Malawi tycker jag man ska ha lite mörkare inr/bakgrund, det lyfter fram färgen på fisken bättre...

      Kommentar

      • vrickan
        • March 2009
        • 60

        #4
        Just för att det ska passa med sanden är det väl vit faxe som gäller om jag tar vit sand men om jag tar tex julas blästersand eller råda sand kanske det passar med röd gneiss? Har sett den vita i verkligheten men inte den röda, men den kanske passar bra till vit sand oxå?

        Kommentar

        • vrickan
          • March 2009
          • 60

          #5
          Ursprungligen postat av Albinfiskare
          2 arter max tycker jag, sen 6-7 av varje sort, eller 12-15 totalt.

          varför inte ett artakvarium? Isåfall hade jag satsat på saulosi för då får du gula honor och blå/vit svartrandiga hanar dessutom är de fedliga vilket är ett måste i ett "litet" kar.

          Angående bakgrunden så är det skitsamma, men för ögats skull så välj en bakgrund som kommer matcha den övriga inredningen du kommer att använda.

          jag själv har röd i mitt 240L : http://abbee.bilddagboken.se/p/show....0&directlink=1
          Jag har läst om dom fiskar jag tänkt från början och jag gillar dom, tycker dom är snygga och verkar trevliga och inte allt för svåra. Det är mitt första malawi kar, så jag tror jag hoppas över rödzebra då om jag bara kan ha två arter.

          Kommentar

          • Tougaye
            • January 2008
            • 209

            #6
            Ursprungligen postat av vrickan
            Jag har läst om dom fiskar jag tänkt från början och jag gillar dom, tycker dom är snygga och verkar trevliga och inte allt för svåra. Det är mitt första malawi kar, så jag tror jag hoppas över rödzebra då om jag bara kan ha två arter.
            läste att någon skrev soulsi som är en grymt rolig fisk och dom första malawi jag hade.starta med ett gäng vänta ett bra tag sen shopa runt ett tag läs på dej om dom fiskar du är intresserad av .du kommer ändra dej ett antal gånger innan du kommer köpa gäng två.och jag vet att du kommer vilja ha ett större kar snart .så välkommen till malawi träsket

            Kommentar

            Arbetssätt...