Neolamprologus leleupi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annalill
    • March 2009
    • 134

    Neolamprologus leleupi

    Hej hej
    Jag har börjat planera för fiskinköp till mitt 152l akvarium
    Kollade runt i en djuraffär och fick syn på apelsincikliderna, vansinnigt vackra.
    Har förstått att dom kanske inte är de vänligaste man kan ha i ett akvarium så tänkte höra hur ni har era? Ett par tillsammans med många andra arter, isf vilka? Många apelsinciklider och få andra arter?

    Jag har kollat på jullar och nån sorts snäcklekare, är inte säker på att dom skulle gå spec bra ihop med apelsinciklider? Något tips på andra roliga fiskar som skulle passa bra med apelsinciklider? Gärna med mycket färg och spännande beteenden
  • tetraodonfeber
    • May 2007
    • 336

    #2
    ja du har ju burundi prinsen, men inte så färggrann men de funkar ihop, fint, har en kompis som har de ihop, själv har jag bara 12 prinssesor,det enda jag har från tanganyka i 375 och typ 70-90 yngel där i nu,
    Malawi

    Kommentar

    • Annalill
      • March 2009
      • 134

      #3
      Ursprungligen postat av tetraodonfeber
      ja du har ju burundi prinsen, men inte så färggrann men de funkar ihop, fint, har en kompis som har de ihop, själv har jag bara 12 prinssesor,det enda jag har från tanganyka i 375 och typ 70-90 yngel där i nu,
      Okej, kanske kan vara en ide Prinsessorna är ju superfina, roligt med yngel

      Kommentar

      • Palett
        • February 2009
        • 51

        #4
        palettcikliden mycket fina färger och är rolig att se på men är ju inte en tanganyka.

        Kommentar

        • Annalill
          • March 2009
          • 134

          #5
          Ursprungligen postat av Palett
          palettcikliden mycket fina färger och är rolig att se på men är ju inte en tanganyka.
          Såg en sån "live" första gången i söndags, kan bara hålla med. Väldigt fin fisk med roliga färger!

          Kommentar

          • tetraodonfeber
            • May 2007
            • 336

            #6
            jag tror inte du kan ha palletter med apelsiner och prinssesor de skulle bara stå och trycka i hörnet tillsist dö prinssesor är för tuffa för, palletter.
            Malawi

            Kommentar

            • Annalill
              • March 2009
              • 134

              #7
              Ursprungligen postat av tetraodonfeber
              jag tror inte du kan ha palletter med apelsiner och prinssesor de skulle bara stå och trycka i hörnet tillsist dö prinssesor är för tuffa för, palletter.
              Nej det är klart, va aldrig tanken. Bara fina fiskar
              Blev prinsessor och apelsiner nu, får se hur dom fungerar tillsammans.

              Kommentar

              Arbetssätt...