Altolamprologus compressiceps, "Sumbu" med snäcklekare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • OrvishThaMan
    • December 2008
    • 35

    Altolamprologus compressiceps, "Sumbu" med snäcklekare

    Då jag ska starta upp ett tanganyaika kar och inte har någon erfarenhet av detta så frågar jag istället för att chansa. Går det att ha Altolamprologus compressiceps, "Sumbu" tillsammans med någon typ utav snäcklekare i ett 80 liters kar, (helst Lamprologus Stappersi)?
    Cichlid. Probably the best fish in the world.
  • Banderad
    • January 2006
    • 358

    #2
    Det låter för litet. Enligt min mening behöver stappersin större utrymme för att visa sig från sin bästa sida, men det går i ett kar av den storleken (typ fördelning 1+2). Absolut en av de charmigaste och vackraste fiskarna som finns för övrigt. Sumbon där emot skulle jag inte ha i ett kar under 150 liter. Med tanke på deras beteende och att stappersin inte backar i första taget när andra fiskar närmar sig hemskalet känns det som om någon part kommer att bli ihjälslagen i det karet.

    /Jocke

    Kommentar

    • OrvishThaMan
      • December 2008
      • 35

      #3
      Ursprungligen postat av Banderad
      Det låter för litet. Enligt min mening behöver stappersin större utrymme för att visa sig från sin bästa sida, men det går i ett kar av den storleken (typ fördelning 1+2). Absolut en av de charmigaste och vackraste fiskarna som finns för övrigt. Sumbon där emot skulle jag inte ha i ett kar under 150 liter. Med tanke på deras beteende och att stappersin inte backar i första taget när andra fiskar närmar sig hemskalet känns det som om någon part kommer att bli ihjälslagen i det karet.

      /Jocke
      Tack för svar!
      Jag har bara gått efter vad jag har läst är rekomenderad storlek på akvariet. Då stod det att stappersin behövde 60 l och sumbun 80 l.
      Cichlid. Probably the best fish in the world.

      Kommentar

      Arbetssätt...