tömma golden honor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    tömma golden honor

    hej har 2 st golden honor med massa yngel i mun. efter hur många veckor kommer dom att kunna simma fritt. och om jag skulle tömma dom kommer ynglen kunna vara i en yngel kasse utan att dom simmar utt. har varit med om att honorna spottat fast ynglen inte har kunnat simma. hålen på yngel kassen är 1 mm

    haft ynglen i ca 3 veckor
    Senast redigerad av Malawi1; 20 March 2009, 13:07.
    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    #2
    är det ingen som vet om jag kan tömma honorna.
    och i så fall ska jag låta yngelkassen vara i akvariet och sen tömma dom där
    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      #3
      Vänta tills det sprattlar rejält i munnen på dem, fånga honorna så smidigt som möjligt utan att jaga dem allt för mycket.

      Låt de spotta i håven, kläm MYCKET försiktigt på "kinderna" eller öppna gapet med en tops medan du håller henne med ena handen. Du måste vara försiktigt när du gör detta!

      Sedan släpper du ned henne i karet igen och tömmer ynglena i en yngekasse eller yngelkar!

      Men du skulle kunna låta henne släppa dem själv i karet hon går i. Sen hur många yngel som överlever beror på hur mycket stenskravel/hungriga fiskar du har i karet!

      Kommentar

      • Malawi1
        • February 2009
        • 583

        #4
        har bara honorna och ett litet palett yngel på 5 mm och 2 gupp på 4 mm med 7 växter och 3 grottor
        375 liter malawi / tanganyika.

        96 liter SA

        Kommentar

        • Albinfiskare
          • November 2007
          • 1399

          #5
          Ursprungligen postat av Malawi1
          har bara honorna och ett litet palett yngel på 5 mm och 2 gupp på 4 mm med 7 växter och 3 grottor
          Låter som de borde klara sig utan din hjälp

          Men de gillar små stenhögar de kan gömma sig i, för i grottorna kan större fiskar följa efter dem

          Kommentar

          • Malawi1
            • February 2009
            • 583

            #6
            nu har mina honor släpt sina yngel det vart ca 22 st som ligger i yngelkassen
            375 liter malawi / tanganyika.

            96 liter SA

            Kommentar

            Arbetssätt...