Varifrån kommer Demasoni ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Varifrån kommer Demasoni ??

    Jo, det vet jag att den är från malawisjön.

    Men jag har förstått att det finns två versioner.

    En lite mörkare, och en lite ljusare.


    Enligt artbeskrivningen så finns den vid två platser i sjön, Ndumbi Point och Pombo Rocks.

    Om det nu är så att det stämmer med en ljusrae och mörkare version, vilken kommer från vilket ställe isf ?


    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    ingen ??


    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Jag har tittat på några foton från resp. biotop och jag kan i alla fall inte på dom se någon skillnad mellan dom.
      De flesta foton verakar vara tagna vid Pombo Rocks så sannolikt kommer dina ursprungligen därifrån - dock eftersom den är så ovanlig i sjön så fångas det nästan inte alls några vildfångade exemplar.
      Fast jag vill poängtera - detta är inte något som jag vet.
      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 13 March 2009, 21:35.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...