Lespiska Palettciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Akvarieintresserad
    • September 2008
    • 13

    Lespiska Palettciklider

    Har cirka nio Palettciklider ensamma i ett 150 liters akvarium sedan ungefär sex veckor. Allt har fungerat bra tills nu. Två av honorna har ett konstigt beteende. Leken verkar inte ske med en hane utan med en hona. Ändock verkar en hane få följa med in i den grotta som jag har gjort i ordning. Min fråga, leker hanar med två honor samtidigt eller hur förklarar man detta fenomen?
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Ursprungligen postat av Akvarieintresserad
    Har cirka nio Palettciklider ensamma i ett 150 liters akvarium sedan ungefär sex veckor. Allt har fungerat bra tills nu. Två av honorna har ett konstigt beteende. Leken verkar inte ske med en hane utan med en hona. Ändock verkar en hane få följa med in i den grotta som jag har gjort i ordning. Min fråga, leker hanar med två honor samtidigt eller hur förklarar man detta fenomen?
    hanen leker bara med en hona. Men detta var lite fult att han kör på båda 2
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • tetraodonfeber
      • May 2007
      • 336

      #3
      2 honor kan även leka för att bli av med rommen, om de är romstinga.
      hände mej en gång med påfågel ciklider, vet ej om paletter gör så också.sen hanen
      det kan nog vara möjligt att han inte kan välja vilken av dom han vill leka med.därfor spelar upp sej för de båda och om båda verkar falla för det så är det väl så.
      Malawi

      Kommentar

      Arbetssätt...