botia simade in i palett kruka hjälp???.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon H
    • January 2008
    • 515

    botia simade in i palett kruka hjälp???.

    Hej! idag så såg jag att en pakistanbotia simade n i en kruka som mina palettciklider har rom men promblemet är jag kan inte se rommen men kan pakistanbotia äta upp palettciklidernas rom eller mina botia är rätt så stora men tror ni att dom har ätit upp rommen vad ska jag göra???. tacksam för svar.
  • tetraodonfeber
    • May 2007
    • 336

    #2
    ta ut botian då?
    Malawi

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Det tänkte jag också
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Finns inget du kan göra Simon. Hade Paletterna velat ha sin rom ifred hade botian fått spö så det tjinga om det
        Det tar lite tid innan Paletterna får kläm på det här med vaktandet sen kommer ingen fisk komma i närheten av Paletternas bo... Du får helt enkelt vänta in det och ha tålamod.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av Nina82
          Finns inget du kan göra Simon. Hade Paletterna velat ha sin rom ifred hade botian fått spö så det tjinga om det
          Det tar lite tid innan Paletterna får kläm på det här med vaktandet sen kommer ingen fisk komma i närheten av Paletternas bo... Du får helt enkelt vänta in det och ha tålamod.
          Men många botior har en vass tagg de kan fälla ut under ögat, om även pakistanbotian har det så kan den nog försvara sig rätt bra från paletternas attacker.

          För övrigt har mitt palettpar yngel nu, i ett 240-liters, men honan jagar bort hanen. När de lekte i ett 54-liters höll de bättre sams av nå´n anledning.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #6
            har inte alla grönlingar en tagg?

            Kommentar

            • Simon H
              • January 2008
              • 515

              #7
              Ok men tack för svaren och tipsen.

              Kommentar

              Arbetssätt...