Flytta yngel till stora fiskarna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    Flytta yngel till stora fiskarna?

    Mina goldenyngel (ca 1 cm) går i ett eget kar just nu, men jag tänkte att jag skulle flytta tillbaka dem till mor och far + några trewavasae. Flyttade över en testpilot som hade ett missbildat gällock, och han verkar klara sig väldigt bra. Nästan för bra...

    Skulle vara snyggt att ha ett gäng yngel i stora karet också Vad tror ni? Hur brukar yngel klara sig med vuxna fiskar?
    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk
  • mattsson
    • December 2004
    • 115

    #2
    1 cm känns lite smått. jag testade själv med en testpilot med ett 2 cm yngel igår till mina fredliga nyassochromis sp paparazzi. Dom kunde kanppt få in det i munnen men dom bet ihjäl de och lät de flyta runt lite snyggt sådär!
    gone fishing...

    Kommentar

    • DAHLBERG
      • September 2008
      • 1598

      #3
      Ojdå :S Visst blir dina fiskar blir lite större (=större mun) än golden/trewavasae? Ynglet som jag släppte i simmar glatt runt fortfarande
      DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
      750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
      540 liter kulfisk - T. lineatus
      120 liter salt - Koraller och fisk

      Kommentar

      • tetraodonfeber
        • May 2007
        • 336

        #4
        det beror ju helt på vad det är för fiskar och vad de är vana vid, har en polare som kör smyckes tetror och kopparbarber med sina fullvuxna mbunas, så det går alldrig att avgöra, men det borde gå om det gick med ett yngel, men jag skulle ha väntat tills ynglen var iaf 2-2,5 cm stora
        Malawi

        Kommentar

        Arbetssätt...