paletterna vad hände med rommen???.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon H
    • January 2008
    • 515

    paletterna vad hände med rommen???.

    Hej! jag har ett par palettciklider som fick rom men nu har det gått minst 3 dygn och inget palett yngel men jag har sniglar i akvariet kan det va sniglarna som äter upp rommen eller är det palett hanen eller palett honan eller mina botia eller min mal det har varit så här länge att jag inte har sett ett enda yngel vad kan det va ??? tacksam för svar.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Det är med största sannolikhet någon av föräldrarna. Ingen av de fiskar du har kommer nära Palettrom om de vaktas omsorgsfullt.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Simon H
      • January 2008
      • 515

      #3
      men vad kan jag göra så att rommen inte blir uppätna av föräldrarna???.

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av Simon H
        men vad kan jag göra så att rommen inte blir uppätna av föräldrarna???.
        Inget
        De kommer lära sig så småningom och till dess får du helt enkelt ha is i magen
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av Simon H
          Hej! jag har ett par palettciklider som fick rom men nu har det gått minst 3 dygn och inget palett yngel men jag har sniglar i akvariet kan det va sniglarna som äter upp rommen eller är det palett hanen eller palett honan eller mina botia eller min mal det har varit så här länge att jag inte har sett ett enda yngel vad kan det va ??? tacksam för svar.
          Tre dygn se´n romläggningen? I så fall är de inte frisimmande än, och ligger förmodligen kvar i grottan. Har ett palettpar som lekte för kanske en vecka se´n, och de flyttade sina yngel till ett hål i en rot som låg en bit ifrån lekplatsen. Se´n verkar de ha flyttat tillbaka dem igen. De borde vara frisimmande snart.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...