öka leken golden?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Palett
    • February 2009
    • 51

    öka leken golden?

    hej. har hört mycket om att man kan öka leken med golden hur gör man? är tacksam för alla svar
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Se till att ha bra vattenvärden (pH>8) och sköt vattenbytena, så fixar det sig.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #3
      när du gjort vattenbyte o ska fylla på med nytt vatten så kan du hälla i någon grad kallare vatten. Om du nyligen skaffat fiskarna så kan det ta ett tag innan dom börja leka
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • Palett
        • February 2009
        • 51

        #4
        tack för svaren

        Kommentar

        • mattsson
          • December 2004
          • 115

          #5
          Du kan variera fodret oxå, t ex om du brukar mata med räkmix sen helt plötsligt får dom cyclops då kommer dem nog igång. funkar för mig iaf!
          gone fishing...

          Kommentar

          • Joppan4ever
            • December 2008
            • 277

            #6
            Golden Länk bra..

            Golen länk då kasnke ja kan fråga lite fråger om leken också =) Mina värkar vara på G. Dom simmar runt i en ring och hannarna värkar har färgat ut säg. Men när en hona och en hannne simmar runt i en ring kommer en annan hanne (dominerande) och förstör. Blir lite sur nåt tips? eller har ja mistagit mig är det inte lek på gång?
            // Joppan

            Akvarium: 220L dvärgciklider
            40-50L Tomt

            Kommentar

            • DAHLBERG
              • September 2008
              • 1598

              #7
              Ursprungligen postat av Palett
              hej. har hört mycket om att man kan öka leken med golden hur gör man? är tacksam för alla svar
              ÖKA leken? Jag vill minska :S Ena honan hade just spottat innan hon hade munnen full igen Nu ser båda ut som hamstrar

              Ursprungligen postat av malawifisken
              när du gjort vattenbyte o ska fylla på med nytt vatten så kan du hälla i någon grad kallare vatten. Om du nyligen skaffat fiskarna så kan det ta ett tag innan dom börja leka
              Inte fyller jag med 27-gradigt vatten inte Nämen det handlar om att göra en förändring med något, bryta mönstret. Jag bytte lysrör och lät dem bränna in sig i drygt ett dygn och medan ljuset var på grävde hanen ut en grotta. När jag sen släckte ljuset och tände dagen efter så var leken i full gång
              DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
              750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
              540 liter kulfisk - T. lineatus
              120 liter salt - Koraller och fisk

              Kommentar

              • Malawi1
                • February 2009
                • 583

                #8
                hur stort akvarium har du och hur många liter bytter du i veckan. vilka invånare har du med golden
                375 liter malawi / tanganyika.

                96 liter SA

                Kommentar

                Arbetssätt...