hur fort växer dom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriksson866
    • December 2008
    • 39

    hur fort växer dom?

    Som rubriken hur fort växer i normala fall malawiciklider till vuxen storlek?//Mvh
  • tetraodonfeber
    • May 2007
    • 336

    #2
    beror helt på, storlek på akvarium, mat hur monga det är, jag har kvar 5 av en kull jag fick för ca 1/2 år sedan, 2 hanar 3 honor. ena hanen är långt ifrån fullvuxen, nu e den ca 12 cm, har sett krabo 20cm men dok villd fångad, iaf hade jag hom i ett 105 under den tiden, släpte dem i 720t för en tid sedan,
    Malawi

    Kommentar

    • tetraodonfeber
      • May 2007
      • 336

      #3
      var tvungen att gå och titta den är ca 15 cm. och den är 2 år, men man kan få dom att växa fortare om man har större.
      Malawi

      Kommentar

      • eriksson866
        • December 2008
        • 39

        #4
        oki!

        Jag har ett kar på 300 liter

        Kommentar

        • tetraodonfeber
          • May 2007
          • 336

          #5
          det e bra, de växer nog bra i det . mata med malawi mix det är det bästa, men variera ändå foder,
          Malawi

          Kommentar

          • malawifisken
            • August 2008
            • 969

            #6
            hur stora är dom nu? räkna med runt ett år upp till 2 år beroende på vad de e för malawi. när jag köpte mina m´buna så va dom runt 4-5cm och efter 8 månader va några av mina perlmut full vuxna medans vissa andra bara växt några cm. har en golden hona som jag köpte som 3cm för ett år sedan o hon är inte mer än 6-7cm än... så det är väldigt olika
            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

            Kommentar

            • ajs
              • July 2008
              • 107

              #7
              Ursprungligen postat av malawifisken
              hur stora är dom nu? räkna med runt ett år upp till 2 år beroende på vad de e för malawi. när jag köpte mina m´buna så va dom runt 4-5cm och efter 8 månader va några av mina perlmut full vuxna medans vissa andra bara växt några cm. har en golden hona som jag köpte som 3cm för ett år sedan o hon är inte mer än 6-7cm än... så det är väldigt olika
              Så sant, vissa växer snabbt andra inte.
              min acei smällde bara till så var han fyllvuxen, haft honom i ~10 mån nu och han växte mycket snabbare i ett 105l än vad de jag fick i augusti gjort fram tills nu...
              I's all about the genes
              636L Malawi
              105L Växt/ Sällskap
              69L Yngel i väntan på Hona
              Msn: Dalle-a-Skillad.se adda gärna

              Kommentar

              • tetraodonfeber
                • May 2007
                • 336

                #8
                hade en socolofi som e 3 cm de andra i kullen 14-15. stannade av att växa gav bort den.
                Malawi

                Kommentar

                Arbetssätt...