Frontosa+Jack Dempsey

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    Frontosa+Jack Dempsey

    Någon som haft dessa tillsammans och, eller vet om de funkar ihop? Mina Frontosor är bara 5-7cm än så länge.
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Det är nog ingen större hit, frontosa är stora och sävliga, och skulle nog få rätt mycket stryk av Jack Dempsey, i alla fall när dessa leker.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Det är nog ingen större hit, frontosa är stora och sävliga, och skulle nog få rätt mycket stryk av Jack Dempsey, i alla fall när dessa leker.

      okej okej. då får man väl ge upp det hoppet då. En väldigt vacker fist annas..
      Ingen som vet nått annat som går bra ihop med frontosorna? Dom skall vara rätt så stora (ca:15-25cm) och färg starka.
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Blå delfinciklid (Cyrtocara moori) kanske, även om de är från Malawi och inte Tanganyika, som frontosan.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • malawifisken
          • August 2008
          • 969

          #5
          har redan 6st blå delfin i mitt malawi kar, så det blir det inga fler av. Mer förslag är välkomna
          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

          Kommentar

          • malawifisken
            • August 2008
            • 969

            #6
            det finns alltså ingen fisk som passar ihop med frontosa eller? Förutom moori. Verkar inte som om någon vet om nått iallafall, lite trisst...
            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

            Kommentar

            • Nordstedt
              • January 2009
              • 31

              #7
              Lelupi ! snygg fisk som gör sig bra med frontoser, dessutom är den från tanganiyka sjön.
              Bild på Lelupi: http://www.safhl.net/davesfish/image...i%20Orange.jpg
              Mvh
              Nordstedt

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Problemet är nog att leleupi och andra fiskar i liknande storlek riskerar att bli mat åt frontosorna.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Jerry_ciklid
                  • January 2008
                  • 476

                  #9
                  Frontosa äter ju i princip allt som är mindre än dom själva, det vill säga det mesta från Tanganyikasjön

                  Kommentar

                  • Limmet
                    • December 2003
                    • 217

                    #10
                    Tror ni överdriver frontosornas ät-kapacitet.

                    Växer de upp tillsammans med övriga fiskar brukar de inte se dem som mat. De brukar vara så slöa att de bara orkar käka fodret de får. Varför slita ut sig med o jaga fisk när man kan äta räk-mix :P


                    Har sett åtskilliga kar (oftast väldigt stora). Med en blandning av Frontosa, Leilupi, Någon princess-sort, jullar, multisar, troffar m.m.... och bevisligen har inte frontosorna ätit upp sina akvariekompanjoner... De flesta är ju riktigt duktiga på att föröka sig med så om frontosorna tar någon kanske inte är hela världen...
                    Mitt Tanganyika-projekt
                    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124408

                    Kommentar

                    • malawifisken
                      • August 2008
                      • 969

                      #11
                      ja Leleupin blir ju bara 11 cm enligt artbeskrivningen. Tyvärr, annas verkar den vara en trevlig liten fisk. Vill ju ha nått som blir lite lagon storlek på. Mellan ca:15-25cm kanske.
                      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #12
                        Halloj!
                        Här har du några exempel på rejäla Tanganyikarackare, 15-25 cm, att fundera på!

                        Cyathopharynx foae, Sumbu
                        Cyathopharynx furcifer
                        Cyathopharynx foae, Ruziba
                        Limnochromis staneri
                        Limnotilapia dardenni
                        Neolamprologus furcifer
                        Petrochromis famula, Kapampa
                        Petrochromis trewavasae


                        Kommentar

                        • malawifisken
                          • August 2008
                          • 969

                          #13
                          Ursprungligen postat av MaxB
                          Halloj!
                          Här har du några exempel på rejäla Tanganyikarackare, 15-25 cm, att fundera på!

                          Cyathopharynx foae, Sumbu
                          Cyathopharynx furcifer
                          Cyathopharynx foae, Ruziba
                          Limnochromis staneri
                          Limnotilapia dardenni
                          Neolamprologus furcifer
                          Petrochromis famula, Kapampa
                          Petrochromis trewavasae



                          Tack för alla alternativ

                          Men jag vet tyvärr inte om jag såg någon som va nått vidare färgstark...
                          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                          Kommentar

                          • Limmet
                            • December 2003
                            • 217

                            #14
                            petrochromis red bulu. Kostar tusentals kronor dock....

                            Finns flera petrochromis som är av rejäl storlek och snygga färger. Tyvärr är de fasligt aggresiva och dyra... Finns några arter som börjar bli hyffsat billiga dock....
                            Mitt Tanganyika-projekt
                            http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124408

                            Kommentar

                            • malawifisken
                              • August 2008
                              • 969

                              #15
                              Ursprungligen postat av Limmet
                              petrochromis red bulu. Kostar tusentals kronor dock....

                              Finns flera petrochromis som är av rejäl storlek och snygga färger. Tyvärr är de fasligt aggresiva och dyra... Finns några arter som börjar bli hyffsat billiga dock....

                              ja fast jag vet ju inte om din idé är så bra att ha petrochromis tillsammans med frontosorna om dom är så pass aggresiva.
                              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                              Kommentar

                              Arbetssätt...