Operation Malawi!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Temeraire
    • January 2008
    • 385

    Operation Malawi!

    ..jag har bestämt mig för att satsa på malawiciklider men hur ska jag få rätt värden på vattnet? vad jag förstått, så ska hårdheten vara typ 8-10 och pH typ 8> iallafall för de fiskar jag är intresserad utav. Nu har jag pH 7-7,5 och hårdhet 4-5. Hur höjer jag båda?
    " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "
  • mattsson
    • December 2004
    • 115

    #2
    Med hjälp av bikarbonat, du får dock sök på hur mkt. jag brukar "höfta" i lite men aldrig mer än en matsked per 100 liter..!
    gone fishing...

    Kommentar

    • Temeraire
      • January 2008
      • 385

      #3
      ..hur får man tag i det?
      " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

      Kommentar

      • limpus
        • December 2003
        • 288

        #4
        ja eller några kalk stenar samt korallsand (inredning)
        så löser det sig själv vid vatten byterna

        Kommentar

        • Lassh
          • November 2008
          • 14

          #5
          Ursprungligen postat av Temeraire
          ..hur får man tag i det?
          Bikarbonat finns i vanliga mataffärer, på bakhyllorna

          Kommentar

          • Temeraire
            • January 2008
            • 385

            #6
            ..ändrar bikarbonatet både pH och hårdheten då? :O bara det som behövs sedan är det bara att putta i cikliderna? :P
            " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              #7
              Zoopet har en bra artikel om vatten och ändring av de olika värdena
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • mattsson
                • December 2004
                • 115

                #8
                Jupp både PH och KH går upp
                gone fishing...

                Kommentar

                • Temeraire
                  • January 2008
                  • 385

                  #9
                  Det funkar (: kommer inte ihåg vad fisken heter, men minns iallafall sp ''hongi''.. typ lila och lite andra färger.. man kan inte va växter i akvariet då?
                  " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

                  Kommentar

                  • Jerry_ciklid
                    • January 2008
                    • 476

                    #10
                    Ursprungligen postat av Temeraire
                    Det funkar (: kommer inte ihåg vad fisken heter, men minns iallafall sp ''hongi''.. typ lila och lite andra färger.. man kan inte va växter i akvariet då?
                    Du kan ha lite mer robusta växter, nu är jag kass på växtnamn men det finns många här som kan, sök på malawi och växter så dyker det säkert upp nåt användbart. Jag brukar prova mig lite fram och nu har jag 3 stora fina buskar i mitt malawikar som dom inte käkar eller kan gräva upp.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...