Tanganyikazebra, erfarenheter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Tanganyikazebra, erfarenheter?

    Undrar om det är någon som har erfarenhet av
    Neolamprologus tretocephalus?
    Hur den fungerar i ett blandat kar med andra fiskar och så.
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    #2
    Inte en enda levande själ på forumet som testat denna fisk?
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Jag har ingen erfarenhet av dem. Men de är nära besläktade med prinsessor, och om man läser om dem på artbeskrivningen så påminner de om dem också, om än inte ynglen hjälper till vid försvarandet.
      Så antingen bör man nog ha dem för sig själv eller i ett stort akvarium (500 +). Eller vad tror du?
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Ursprungligen postat av Inka
        Inte en enda levande själ på forumet som testat denna fisk?
        Jag kan inte minnas att jag nånsin sett tanganyikazebror till försäljning.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #5
          Ursprungligen postat av Azur
          Jag kan inte minnas att jag nånsin sett tanganyikazebror till försäljning.
          Nä, jag har hört att dom kan vara lite knepiga att få tag i. Fast när jag frågade en butiksnisse så sa han att han kunde få tag i rätt snart.
          Hade ändå varit kul om nån hade någon erfarenhet. Helt omöjlig kan den väl inte vara när den finns med på så många ställen i artbeskrivningar, tycker man ju...
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #6
            Nu har det iaf kommit in i ena butiken här och skulle ha kommit in i andra om inte alla dött i leveransen.
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            Arbetssätt...