Byta lite malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Byta lite malawi?

    Nu sitter jag här och gör några genomgripande förändringar i mina kar. Turen kom till malawikaret. Där har jag några aceier och Ps saulosi, plus några blandade Aulonocarahannar.
    Jag funderar på att ta bort aceierna helt, plus några av Auloncarorna och ersätta dom med något annat. Jag hade velat ha lite mer färg helt enkelt. Har kikat på rödzebra men även röda saulosi. Vet inte om det är så lämpligt att blanda röda och vanliga saulosi. Nu har jag iofs bara haft ett överlevande yngel på drygt två år, men ändå. Om jag vill peta ner mer sten och få yngel så är det ju bra om det funkar.
    Fungerar rödzebra med Aulonocara? Även om det är en vanlig rackare så har jag ingen koll.

    Någon som har något annat helt fantastiskt förslag på en riktigt snygg malawi som kan gå i ett 240 liters med saulosi och Aulonocara?
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    #2
    Jag har haft en del Aulonocara tillsammans med röd zebra och i mitt kar har det iallafall fungerat problemfritt. 240L kar är ju visseligen lite för litet för dom flesta Malawi. Men den jag tycker är den absolut finaste är ju Cyrtocara Moori (Blå delfin) Men den kan bli runt 18-20cm så den är då tyvärr för stor för ett 240L kar.
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #3
      Tack för svaret!

      Det löste sig snabbt. Jag åkte iväg med dom fiskarna jag skulle iväg med och just idag hade det kommit in snygga rödzebror så jag köpte fyra. Karet ser nu en smula piggare ut. Precis den effekt jag ville ha!
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      Arbetssätt...