Mbunas försvinner?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoomi
    • August 2004
    • 829

    Mbunas försvinner?

    Som rubrker antyder så har jag ett antal mbunas som försvunnit.

    Från början trodde jag bara att de gömde sig men har rotat runt i akvariumet nu och inte en skymt av dem...

    Kan det vara så att de dött under natten och de andra fiskarna ätit upp dem innan morgonkvisten?

    Till synes har de bara försvunnit i tomma intet.. jag har kollat så de inte gömt sig vid pumpen eller under stenarna, samt så att ingen hoppat ut.

    tack på förhand

    Mvh. Mattias
  • Orchillies
    • December 2008
    • 128

    #2
    Vet inte hur troligt det kan vara men har du kollat I pumpen?

    Kommentar

    • zoomi
      • August 2004
      • 829

      #3
      nej, men pumpens insyg skyddas av ett grovt "plast-filter" som är ca 2 mm breda så jag tvekar på att de kommit in i pumpen. men de skada ju inte att kolla.

      tack för tanken

      Kommentar

      • zoomi
        • August 2004
        • 829

        #4
        ingen som vet om de är så glupska att de kan sätta i sig en vän under natten?
        dem är ju ändå rätt stora..

        Kommentar

        • Albinfiskare
          • November 2007
          • 1399

          #5
          hur stor var den fisken som försvann? vilken art?

          vad går det för andra fiskar i karet? Hur stort är karet?

          Kommentar

          • zoomi
            • August 2004
            • 829

            #6
            2 demasoni, runt 4-5 cm
            180 liter
            andra fiskar är 2 golden, 3 gwishaki eller vad den heter, små auratus(2.5cm) och 3 hongii
            alla runt 3.5-5cm

            Kommentar

            • Orchillies
              • December 2008
              • 128

              #7
              När jag tog hem ett begagnat kar så upptäckte vi en fisk under innerpumpen när vi skulle göra rent det. upptäckde den inte först när vi bara rotade runt i gruset, utan det var den AVSKYVÄRDA stanken som fick oss att gräva med en slickepott undertill som gjorde tricket.
              De vi köpte det av sa inget om en saknad fisk så den hade antagligen legat där ett tag innan vi upptäckte den. Vad jag försöker säga är; kolla undertill med nått redskap för att få fram allt grus och sånt. Om du nu har en innerpump

              Kommentar

              Arbetssätt...