Labidochromis caeruleus, Golden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orchillies
    • December 2008
    • 128

    Labidochromis caeruleus, Golden

    Hej och god fortsättning!

    Har ett 180l kar som jag tänkt mig ha Golden i. Till hur mkt fisk räcker detta kar och hur bör jag fördela könen? Hade tänkt mig endast en hane men jag är nybörjare så ni kanske vet nått som är bättre.

    Sen undrar jag också om Ciklider går ihop med amano räkor eller Otocinclus?



  • zoomi
    • August 2004
    • 829

    #2
    Jag skulle gissa att cikliderna snabbt kmr sluka i sin amano-räkorna...
    Dock vet jag inte hur de reagerar till en otto. Men räkorna är så pass små att de passar i ciklidernas munnar (= mat...)

    Kommentar

    • Orchillies
      • December 2008
      • 128

      #3
      Ok, tack, då ska jag inte utsätta några räkor för det.
      Hade tänkt mig 6 firrar, (3 Golden, en hane och två töser + 3 Mari Gold, samma fördelning), låter det lagom eller blir det för mycket fisk?
      Undrar också vilket bottenmaterial de föredrar, grov- eller finkornigt?

      Tacksam för svar!

      Kommentar

      • Albinfiskare
        • November 2007
        • 1399

        #4
        Altså, Vissa ciklider går med amanoräkor, dock inte malawiciklider.

        skulle gissa på att du kan ha runt 10 st Golden i det karet, lite flera honor än hanar om det går (det är inte alltid så lätt att se skillnad på kön, speciellt om de är ungfisk)

        Glöm inte att ha gott om sten i karet och gärna stora stenar (men glöm inte lägga liggunderlag under de stora stenarna så att inte glaset spricker)

        skippa växterna och du har ditt goldenparadis

        jag hade valt en art och flera individer 1+2 är INTE att föredra, mary gold(acei) som du nämnde är en av mina favorit malawi

        finkorning sand är att föredra
        Senast redigerad av Albinfiskare; 25 December 2008, 21:49.

        Kommentar

        • Orchillies
          • December 2008
          • 128

          #5
          Ok, då får jag kolla in hos zoobutiken och se vilka fiskar som ser gladast ut och hålla mig till dem

          Kan jag ta strandsand om jag rengör den ordentligt innan? Bör den kokas eller bara sköljas rejält?

          Kommentar

          • Albinfiskare
            • November 2007
            • 1399

            #6
            Ursprungligen postat av Orchillies
            Ok, då får jag kolla in hos zoobutiken och se vilka fiskar som ser gladast ut och hålla mig till dem

            Kan jag ta strandsand om jag rengör den ordentligt innan? Bör den kokas eller bara sköljas rejält?
            Beror på hur skitig den är

            men oftast räcker det med att skölja den några gånger, Det har jag gjort och det har funkat för mig

            Kommentar

            Arbetssätt...