Mitt nya 375 - nu är det igång

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hogan1
    • August 2008
    • 323

    Mitt nya 375 - nu är det igång

    Efter sju sorger och åtta bedrövelser är nu mitt 375 äntligen igång. Jag fick åka ut på Västgötaslätten för att hämta en försenad benställning, annars hade jag fått stå och tvätta sand mitt under julstöket - och som en konsekvens av det, förmodligen fått tillbringa julen i garaget - ensam.
    Nej, då var det bättre att ta en liten eftermiddagstur på drygt 20 mil t.o.r. för att kunna jobba med grejerna under den gångna helgen när sambon ändå var bortrest.

    Kär bror med hund (Doberman) i släptåg masade sig hit sent på kvällen och hjälpte till att bära in akvariet. Sen höll jag på och tvätta sand tills jag inte orkade längre och stöp i säng framåt 02.30.

    Efter ett jäkla meckande med filter och feltänk skulle jag slanga lite vatten från 150-litaren ner i den nya tanken, men då strålen påminde för mycket om kraftig prostataförstoring, orkade jag inte vänta på mer än kanske 60 liter. En hink blev det också, vilket var en klart snabbare lösning egentligen. Så det blev till att koppla in slangen på kranen i stället, så var det snart klart.

    Över med fiskarna (A. Blue Neon Chiwindi, A. Maylandi och A. Korneliae) och från 450-litaren hämtade jag ett par A. Stuartgranti Usisya. (Om Kjell F läser det här, har jag fått förklarat hur "Usisya" skall uttalas. I samma veva hörde jag talas om en intressant dykning i Malawisjön).....

    Nu har jag alltså 3 olika arter från Stuartgrantigruppen - och jag struntar faktiskt i om det blir korsningar - jag tänker inte odla ändå. Sen blev det en tur till Nol på söndagen också. Där inhandlades 1+2 Copadichromis Verduyni - så nu har jag alltså 4 olika VF i tanken samt en odlad (2+2) A. Korneliae. Det skall bli kul att se hur det här utvecklar sig. Jag tog några foton som jag passar på att slänga upp här - men tänk på att det är "Work in Progress" och inte klart ännu. Jag funderar forftarande på hur jag skall göra med stenar och eventuella växter...
    Bifogade filer
    Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
  • JeBoro

    #2
    Snyggt kar och fina fiskar
    Jag gillar Aquaterras bakgrunder dom är riktigt snygga.

    Kommentar

    Arbetssätt...