madagaskar ciklid, lek/beteende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patrick
    • November 2003
    • 178

    madagaskar ciklid, lek/beteende?

    hej som de står ovan har jag ett litet "par" storfläckig madagaskar ciklid som går i mitt 720. Jag e lite nyfiken på hur dom beteer sig som stora och om de går att få lek på dessa=) nån som har erfarenhet?

    mvh Putte
    Patrick
  • Jerry_ciklid
    • January 2008
    • 476

    #2
    Jag hade såna för nåt år sen och vad jag vet så är dom inte jättevanliga och inte så lättlekta. Mycket fin och arg fisk. Grymt fin och mäktig som fullvuxen. Mina lekte aldrig men jag antar att dom gräver och beter sig som andra ciklider från samma område... Kolla artbeskrivningen så får du veta mer.

    Kommentar

    • patrick
      • November 2003
      • 178

      #3
      mjo tack arga e dom iaf min e bara typ 13cm atm men alla säger dom blir grymt mäktiga som vuxna:P
      Patrick

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Är det denna som du har http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=158&SOK=1
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • patrick
          • November 2003
          • 178

          #5
          ja exakt=) min ser likadan ut fast utan pannpuckel förstås. länktar så tills den blir större:P
          Patrick

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av patrick
            ja exakt=) min ser likadan ut fast utan pannpuckel förstås. länktar så tills den blir större:P
            Det förekommer yngel av arten i handeln då och då - att den inte är vanligare beror på att den är rejält aggressiv.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...