Panik!! behöver svar snabbt !!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mazzkot
    • June 2007
    • 400

    Panik!! behöver svar snabbt !!!

    Hej jag har ett par protomelas fenestratus yellow-belly. Och idag så släppte jag i honan i det stora akvariet eftera att ha varit i yngel akvariet . MEN nu är det så att hanen har börjat bli lite aggresiv mot honan och tagit nåra tuggor påå fenorna Så jag undrar vad jag ska göra!! Jag är så jävla nervös över att han ska döda henne ;(;(;(;( Han jaggar henne så snabbt som hon kommer ut bakom pumpen
  • Hogan1
    • August 2008
    • 323

    #2
    Har du någonstans du kan lägga hanen i en vecka så kan du flytta tillbaka honom sedan.
    Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

    Kommentar

    • JeBoro

      #3
      Ja det var ju bättre än mitt tips om att flytta honan. Jag håller med dig, flytta hanen istället. Eller som jag sa i din andra tråd, möblera om ordentligt. Det har funkat för mig förr när jag har haft samma problem.

      Kommentar

      • mazzkot
        • June 2007
        • 400

        #4
        Men tyvärr så kan jag inte flytta hanen för jag har bara ett 60l akvarium till och där är ju ynglen

        Kommentar

        • mazzkot
          • June 2007
          • 400

          #5
          och det är nyinrett från grunden för bara nån månad sen och jag ä så jävla nöjd med inredningen så jag kan inte heller flytta runt ;( "" snyft ""

          Kommentar

          • JeBoro

            #6
            Har han lugnat ner sig än eller jagar han fortfarande honan

            Kommentar

            • mazzkot
              • June 2007
              • 400

              #7
              Han är inte lika galen nu ;; Så honan kommer fram och äter sen åker hon nästan självmant ocg gömmer sig , Men det händer att hon kan vara framme ett tag innan hanen jagggar bort henne . så det kandske blir bättre

              Kommentar

              Arbetssätt...