kan jag ha neon tetror med mina palleter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnaaGoldFishh
    • September 2008
    • 94

    kan jag ha neon tetror med mina palleter?

    ja , som sagt , kan jag har neontetror med mina palletciklider ? =P elr nått annat föralg på nån vacker stim fisk som man kan ha med palleter? jag har ett 100 liters som det brara finns två malar och två palleter i. dem ska hälst vara härdiga. nått förslag? =D
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Neontetror är väl de som är minst härdiga när det gäller stim fisk
    Testa någon tetra som är aningen större om du vill vara säker. Tror inte det är någon större fara mer än att de lär bli jagade och kommer stimma fint
    Men vill du vara säker så.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • AnnaaGoldFishh
      • September 2008
      • 94

      #3
      men finns det ingen stimmfisk som INTE blir jagade av palleterna ?

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Det finns ingen fisk som inte blir jagade av Paletter
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Limmet
          • December 2003
          • 217

          #5
          Ursprungligen postat av Nina82
          Det finns ingen fisk som inte blir jagade av Paletter
          Jo om de är större än paletten
          Mitt Tanganyika-projekt
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124408

          Kommentar

          • Maria - Sjöjungfru

            • January 2004
            • 4236

            #6
            Ursprungligen postat av Limmet
            Jo om de är större än paletten
            Då har du inte sett min lilla paletthona jaga bort dom 5 ggr större cikliderna när dom kommer för nära hennes telningar.
            Maria - Sjöjungfru

            Kommentar

            • jesper_b
              • June 2006
              • 1201

              #7
              Jag tror inte storleken har betydelse i det här fallet, hade en palett som jagade iväg en L114 mal på 15cm när den kom lite nära.

              Och neon tetra har funkar jätte bra med paletter för mig, tycker till och med att dom stimmar bättre när paletten är i närheten.
              www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
              Mina Malar:
              L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

              Kommentar

              • AnnaaGoldFishh
                • September 2008
                • 94

                #8
                okey =) köppte 20 neonteror, en ny mal och en ny pallethona idag, men hon är mobbad , det jag var rödd för , men tror ni man kan köpa en ny hanne till henne elr blir det slaggsmål mellan dem två hannarna då ? jag har ett 100 liter.

                Kommentar

                • Albinfiskare
                  • November 2007
                  • 1399

                  #9
                  Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                  Då har du inte sett min lilla paletthona jaga bort dom 5 ggr större cikliderna när dom kommer för nära hennes telningar.

                  Håller helt med Paletter är Galna^^

                  Kommentar

                  • Nina82
                    • January 2008
                    • 6610

                    #10
                    Ursprungligen postat av AnnaaGoldFishh
                    okey =) köppte 20 neonteror, en ny mal och en ny pallethona idag, men hon är mobbad , det jag var rödd för , men tror ni man kan köpa en ny hanne till henne elr blir det slaggsmål mellan dem två hannarna då ? jag har ett 100 liter.
                    Har du två hanar sen innan och köpte en hona?

                    Det jag hade gjort om jag vore du då är att byta in/lämna in ena hanen. Paletter är parbildande och kommer mobba ut den som är ensam. Att skaffa mer en ett par i ett så pass litet kar vore att utmana ödet. Håll dig till ett par.
                    Ett annat tips är att totalmöblera om i karet när du skaffar ny fisk när du har Paletter. Det gör att alla har samma förutsättningar och Paletterna måste skapa nya revir.
                    12L 12L 24L 24L 24L 24L
                    38L 54L 54L 63L 450L

                    Kommentar

                    • Peter1904
                      • February 2003
                      • 1079

                      #11
                      Ursprungligen postat av AnnaaGoldFishh
                      okey =) köppte 20 neonteror, en ny mal och en ny pallethona idag, men hon är mobbad , det jag var rödd för , men tror ni man kan köpa en ny hanne till henne elr blir det slaggsmål mellan dem två hannarna då ? jag har ett 100 liter.
                      Paletterna är parbildande så en hona per hanne gäller. Ett till par i ett 100 liters kommer inte att funka bra så lämna tillbaka/skänk bort den extra honan.

                      Vad gäller neontetrorna så tror jag dom blir mat efterhand. Har haft paletter med kardinaltetror och dom började bli mat när den största hannen blev riktigt stor och praktfull.

                      Riktigt rolig (och underskattad) ciklid dock som klarar av att få yngel att överleva i princip vilket sällskap som helst om dom får några försök på sig.
                      Senast redigerad av Peter1904; 29 November 2008, 20:49.

                      Kommentar

                      • sting
                        • September 2007
                        • 481

                        #12
                        Sebrafiskar funkar bra med paletter, snabba, tåliga och vill du få yngel på dem så är det löjligt enkelt

                        Kommentar

                        • AnnaaGoldFishh
                          • September 2008
                          • 94

                          #13
                          okey jag har 2 honor och en hane men de på akvarium affären sa att jag kunde ha tre paletter =( nu ligger den ena hponan och trycker bakom pumpen =( o jag har redan lämnat tillbaka så många fiskar så jag tror inte jag får lämna tillbaka fler fiskar =( jag köppte en hona till för att hon skakade i affären så trodde jag att hon skulle göra det med min hanne men hon blev bortjagad av den andra honan =( Men hur kan de på akvarium affären ha typ 8 st i ett 60 liters ?=S
                          Senast redigerad av AnnaaGoldFishh; 30 November 2008, 08:37.

                          Kommentar

                          • Nina82
                            • January 2008
                            • 6610

                            #14
                            Ursprungligen postat av AnnaaGoldFishh
                            okey jag har 2 honor och en hane men de på akvarium affären sa att jag kunde ha tre paletter =( nu ligger den ena hponan och trycker bakom pumpen =( o jag har redan lämnat tillbaka så många fiskar så jag tror inte jag får lämna tillbaka fler fiskar =( jag köppte en hona till för att hon skakade i affären så trodde jag att hon skulle göra det med min hanne men hon blev bortjagad av den andra honan =( Men hur kan de på akvarium affären ha typ 8 st i ett 60 liters ?=S
                            Eftersom de i affären ljugit för dig kan du helt klart byta in henne. Antingen det eller så kommer hon att dö.
                            Att hon skakade i affären var för att hon hade en ev. partner i affären. Paletter bildar par som håller ihop så länge båda är friska så hennes hane finns i affären.
                            Att de kan ha 8st. i ett 60L beror på att det är en butik där det säljs fiskar och nya fiskar släpps i hela tiden. Oftast är det inte speciellt mycket inrett heller. Med andra ord hinner inte fiskarna bilda revir mm. eftersom de är där en kort stund.
                            12L 12L 24L 24L 24L 24L
                            38L 54L 54L 63L 450L

                            Kommentar

                            • AnnaaGoldFishh
                              • September 2008
                              • 94

                              #15
                              ok, men min hanne är jätte fin så hälst vill jag inte byta honom men om man tar bort honan som var där från början tror du att hanen och den nya honan kan bilda par då ?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...