Vilka av dessa ihop ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Whisky
    • April 2008
    • 108

    Vilka av dessa ihop ?

    Hejsan,
    Har precis börjat läsa lite smått om Malawi, och är inte helt 100 % på vad jag tycker om dom än, men jag har ju fastnat för ciklider.. så.. Finns en chans att det blir ett Malawi kar efter när de blivande Diskusakvariumet är färdigt! Mycket pyssel med de
    Men vill ju börja fördjupa mig lite i Malawi-världen redan nu!
    Har tagit ut några som jag är intresserad av, pga utseendet, men vet inte så mycket om dom mer än zoopets artbeskrivning..
    - Mari Gold
    - Demasoni
    - Golden
    - Nubilaciklid(?)
    - Daffodil (Tanganyikasjön?)

    Hört att det är bäst med bara 2 arter, så vilka av dessa skulle komma bäst överens i ett .. kanske 350 liters akvarium?

    Gärna bilder på era Malawiakvarium också, alltid kul att se hur det kan se ut!

    MVH
  • Micke
    • January 2002
    • 1718

    #2
    2-3 arter blir lagom i ditt kar. De 3 första du nämner fungerar tillsammans, golden kan vara lite för vek att hålla tillsammans med demasoni med det brukar ändå fungera. Nubila är en viktoriaciklid som kan hållas med malawiciklider.

    Här hittar du bilder på malawiakvarier:
    Presentationer av akvarier med huvudsaklig inriktning på malawiciklider.
    Mvh Michael Persson

    www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Whisky
      • April 2008
      • 108

      #3
      Tack så jättemycket för ditt svar!

      Kommentar

      • Albinfiskare
        • November 2007
        • 1399

        #4
        Mary Gold (p. sp "Acei") kan jag varmt rekommendera, de är fredliga och är väldigt mysig malawi som gärna stimmar.

        så Mary Gold och Golden hade jag satsat på typ och ca 7-10 st av varje sort i ett 350L

        Lycka till !

        Kommentar

        Arbetssätt...