Prinsessan....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tekla82
    • March 2006
    • 98

    Prinsessan....

    Min fråga är helt enkel om jag kan ha ett par av Prinssessan av Burundi i mitt 125 l kar, där det redan finns ca. 8 st Platys, 15-20 st Neontetror,
    3 st malar (Pleco) på ca. 10 cm, samt 8 st Pansarmalar?

    Tror ni det skulle funka, eller blir det för bråkigt?

    Tacksam för svar!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det blir för trångt och bråkigt.
    Tycker definitivt även att du bör byta plecon mot ancistrus
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Tekla82
      • March 2006
      • 98

      #3
      Tack för svar!

      Det är 2 st Plecos jag har, samt en Skäggmunsmal. Plecon ska jag försöka flytta till ett 720 l då jag insett hur pass stora de blir. (Har just tagit över karet, och alltså inte införskaffat fiskarna själv.) Om jag flyttar några Platys också, tror du att det ändå blir för bråkigt med Prinsessor då? Ge gärna tips på andra ciklider som skulle kunna funka!

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Prinsessorna kommer troligen att ta över hela akvariet, och de andra stackarna blir inträngda i ett hörn. Även om det möjligen skulle fungera till en början, så är prinsessor inte särsklit prinsesslika när de skall leka... Och det gör de ofta, när de väl börjat!

        Jag tycker snarare att du skall titta på lite dvärgciklider, det finns många dödsfina sådana (puffar lite för mina egna apistogramma viejeta här ).
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        Arbetssätt...