Demasonimamma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    Demasonimamma

    Hur länge kan man låta mamman gå med ynglena hon just börjat spotta ut? (i eget kar) finns det någon risk att hon käkar upp dem?
    Lyssna inte på mig
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    #2
    hon hade några i munnen nu när jag kollade men dom flesta simmar runt i karet.
    Senast redigerad av Triggerhappy; 16 November 2008, 11:55.
    Lyssna inte på mig

    Kommentar

    • HenrikV
      • January 2007
      • 358

      #3
      Jag har då ingen erfarenhet av att mbunahonor skulle äta sina egna yngel. Däremot lyckades min Callochromis Pleurospilus bli såpass stressad för några veckor sen, att hon svalde sina ägg. Eller borta var dom i alla fall...
      Tanganyika

      Kommentar

      • HenrikV
        • January 2007
        • 358

        #4
        Ja just det, jag har låtit mina mbunahonor gå tillbaka till storkaret när alla ynglen är ute ur munnen. Tycker alltid lite synd om mamman som måste vistas i ett litet yngelkar.
        Tanganyika

        Kommentar

        • rent vatten
          • April 2005
          • 1061

          #5
          Ursprungligen postat av Triggerhappy
          hon hade några i munnen nu när jag kollade men dom flesta simmar runt i karet.
          Jag brukar låta honan gå i ca en vecka med ynglen.

          Kommentar

          • Triggerhappy
            • April 2007
            • 377

            #6
            Ursprungligen postat av HenrikV
            Jag har då ingen erfarenhet av att mbunahonor skulle äta sina egna yngel. Däremot lyckades min Callochromis Pleurospilus bli såpass stressad för några veckor sen, att hon svalde sina ägg. Eller borta var dom i alla fall...
            att äggen försvunnit har jag också varit med om, tror det berodde på att jag tog upp fisen för ofta och kollade om dom var klara att plockas ut.



            men då tar jag ut fisken när den själv spottat ut dom sista ynglen
            Lyssna inte på mig

            Kommentar

            Arbetssätt...