Röd ciklid ägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sauce
    • April 2006
    • 142

    Röd ciklid ägg

    Nu har mina rödciklider lagt ägg. bör jag låta dom ligga kvar och dom får vaktas av hona/hanne eller ta upp dom till en yngelkasse? har lite malar som nog kan vara sugna på äggen... vad tror ni? hur lång tid tar det innan dom kläcks? 2 dygn?

    Mvh Oscar
  • tetraodonfeber
    • May 2007
    • 336

    #2
    ta upp malarna i stället,
    Malawi

    Kommentar

    • Sauce
      • April 2006
      • 142

      #3
      tyvärr är det en omöjlighet då jag har ca 50-100 malar i karet då dom nyss har ynglat av sig oxo :P

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Malynglen är nog ingen fara för rödciklidäggen, snarare är nog malynglen själva i fara.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • botia danio
          • January 2007
          • 86

          #5
          Rödciklider är ruskigt aggresiva vid lek.. Det är min erfarenhet
          Goby, Indiska glasmalar.
          och en Siamesis Hygrophila carmbosa.
          I ett annat akvarium 3 guppy

          Kommentar

          • Sauce
            • April 2006
            • 142

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Malynglen är nog ingen fara för rödciklidäggen, snarare är nog malynglen själva i fara.
            Om det försvinner några malar så gör det inget men dom klarar sig rätt bra, har mycket smått att gömma sig i, det jag fortfarande vill ha svar på är hur lång tid det tar innan romen kläcks, samt om jag borde ta upp den? eller är det bara att utsätta dom för en onödig risk? ( har givetvis större malar i karet oxo, som jag tyvärr inte kan ha någon annanstans i några dagar/veckor..

            Kommentar

            Arbetssätt...