Hur gör jag med mina paletter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lisanet
    • October 2008
    • 2

    Hur gör jag med mina paletter?

    Hej!
    Nu är det 4:e kullen med yngel jag får med mina palettciklider på kort tid. Så vad händer nu om syskonen får yngel? Funkar det? Nu har jag runt 40 st nya yngel och 20 st kvar från förra kullen.
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Du kan ju byta in dom i djuraffär. När dom blir könsmogna kommer det bli rätt mycket bråk. Speciellt om du har ett litet kar.

    Kommentar

    • tetraodonfeber
      • May 2007
      • 336

      #3
      om syskonnen får yngel,, ja det fins ju alltid en risk för inavel.
      Malawi

      Kommentar

      • shpend
        • August 2002
        • 2010

        #4
        Det är ingen fara, men gör dig av med så många du kan. Finns nog många som köper sådana fiskar.
        Tänk på att dom är revirhävdande så det blir mycket bråk sen när dom blir könsmogna.

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Jag har fortfarande inte blivit av med mina trots att jag annonserat i över ett halvår. Så, lycka till
          Saken är den att om man har högt Ph som jag har (de flesta har) blir det fler hanar än honor. Av åtta yngel som vi sparade blev sju hanar. Den åttonde tror jag är en hona.
          Därför är det svårt att bli av med dem.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Lisanet
            • October 2008
            • 2

            #6
            Jodå, tog kontakt med med en zooaffär och dom ville ha, fick iväg 18 st i alla fall, så jag får väl ringa runt till fler zooaffärer så får vi se. Dom flesta verkar vara intresserade av honor har jag förstått. Tack för svaren.

            Kommentar

            Arbetssätt...