Ruvande munruvare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sanwret
    • October 2008
    • 4

    Ruvande munruvare

    Jag ställde en fråga för ungefär två veckor sedan hur man ser när de ruvar i munnen. Jag har egyptisk munruvare. Det visade sig att det var ägg där i munnen och jag lyckades få en bild på det. Tänkte dela med mig ifall det är fler som undrar hur det ser ut. I så fall undrar jag hur man får in en bild i inlägget. Någon som vet? Går det?
    Det blev ganska tydligt efter ett tag eftersom munnen är nästan genomskinlig. Det är nu ca 17 dagar sedan jag upptäckte det, vet inte hur länge det dröjer innan hon spottar ut dem. Vet någon om hon vaktar dem sen, eller får de klara sig själva?
    Sandra
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    #2
    Hejsan. Vad är det för fisk du har? Men ser det på dom på hur dom "tuggar" intensivt o lite annorlunda. För att lägga in en bild måste du vara guldmedlem. Räkna med att hon spottar ut dom om ca:en vecka. om du har nått annat kar så kan du fiska upp henne o lägga henne i tills hon spottat ut dom så slipper dom bli uppätna av andra invånare. Svårt att säga om hon vaktar dom eller inte när man inte vet vad det är för fisk. Men troligen gör hon det till viss del. Men andra fiskar kan ju ändå komma i närheten o få sig en måltid tyvärr. Lycka till o hoppas du får några som överlever=) Alltid kul med yngel
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • sanwret
      • October 2008
      • 4

      #3
      Egyptisk munruvare är det

      Om jag lägger upp bilder på min hemsida så kanske jag kan länka till bilden.

      Kommentar

      • malawifisken
        • August 2008
        • 969

        #4
        Ursprungligen postat av sanwret
        Om jag lägger upp bilder på min hemsida så kanske jag kan länka till bilden.

        Ja gör det. då blir att mycket lättare=)
        Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

        Kommentar

        Arbetssätt...