Palletciklid lek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Saruman
    • October 2007
    • 183

    Palletciklid lek

    Godkväll!

    Känner mig riktigt glad nu efter mina palletcilklider börja leka

    Hela började när jag har tagit bort växter från akvariet pga dom har tagit för mycket plats strax där på började mina ciklidpar börja leka efter jag har gjort klart i akvariet o dom har lagt bra plats att ha "göma" det är i en bil

    Så till min frågor

    1. hur länge tar det för få yngel från dom?
    2.vad äter ynglen är det samma som scalare yngel?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Efter ett par dygn börjar äggen kläckas men det dröjer ytterligare några dagar innan de börjar simma fritt. Du kan räkna att de blir frisimmande en vecka ungefär från att de lägger äggen.
    Då simmar de i grupp och föräldrarna vaktar dem noga. De äter allt smått och gott längs med saker och behöver ingen speciell kost. Vill man kan man kläcka lite artemia men det är absolut inget måste.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • kimpo
      • December 2006
      • 131

      #3
      Lånar tråden om det går bra

      Fick 4st Palletciklider av en kompis 2 honor 2 hanar.
      Jag tänkte se om dom kunde leka men honorna simmar tillsammans och jagar bort hanarna?
      Såg nyss honorna vibrerera har för mig att det är när dom ``kallar på lek´´´?? så mina fråga är
      1 Ska jag ta ut den ena hanen? 1+2
      eller har ni andra förslag
      kommer mog fler frågor sen
      Kimpo
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2356968

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Paletter bör inte gå udda.. Det vill säga antingen 2 honor 2 hanar eller 1hona 1hane.
        Att de vibrerar är tecken på lek och oftast sköter de hela proceduren själv om man inte lägger sig i för mycket.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • kimpo
          • December 2006
          • 131

          #5
          Ursprungligen postat av Nina82
          Paletter bör inte gå udda.. Det vill säga antingen 2 honor 2 hanar eller 1hona 1hane.
          Att de vibrerar är tecken på lek och oftast sköter de hela proceduren själv om man inte lägger sig i för mycket.

          okej tack
          Kimpo
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2356968

          Kommentar

          Arbetssätt...