Hur vet jag om mina palleter ska leka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnaaGoldFishh
    • September 2008
    • 94

    Hur vet jag om mina palleter ska leka?

    jag vill få mina palleter att leka. Hur ser jag om dom är på "lekhumör" o vad kan jag göraa för o få dom att leka?
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Inte så mkt egentligen, har du rätt vattenvärden som dom trivs i och andra fiskar som inte stör dom så ska det gå utan några problem

    Har du gömställen och sånt i form av krukor eller något?
    Dom behöver också något ställe där dom kan lägga äggen.

    Kommentar

    • AnnaaGoldFishh
      • September 2008
      • 94

      #3
      jag har bara fyra fiskar (en alg ätare, en mal o då två palleter), efter att jag hade en sjukdom som i stort särr utplånade all befolkning i mitt akvarium ;/ har testat alla värdena o allt verkar va okey. jag har en plast rot, en kruka,en riktig rot o stenar =P

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Dom leker när dom är på humör.
        Om dom är välmatade hjälper en del.
        Honan är den som visar vägen med sin vackra buk.
        Efter det en slags grotta är förberedd.
        Lite som magdans egentligen?
        Viktigt är förstås att ha båda könen - är du säker på det?
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #5
          Ursprungligen postat av AnnaaGoldFishh
          jag vill få mina palleter att leka. Hur ser jag om dom är på "lekhumör" o vad kan jag göraa för o få dom att leka?
          Dom brukar simma nära varandra och skaka eller darra och böja sig (det ser nästan ut som om dom får en el stöt) och så brukar dom få en ganska lila rosa mage.
          Jag flyttade mina paletter till ett annat akvarium förra veckan där dom har det lugnare och satte i en kruka och en halv plastbåt. I plastbåten är det ganska dovt ljus och det var den dom föredrog, så prova något litet som har lite dovt ljus i men ha den sammtidigt så att du kan lysa in med ficklampan så att man ser om det hänt något. Om dom bygger bo så putsar och flyttar dom all akvariesand i och runt boet, och så visar dom de andra fiskarna att dom ska hålla avstånd.
          Mina la sina ägg igår så nu ska jag följa det med spänning.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • shpend
            • August 2002
            • 2010

            #6
            Haha jag har med en plastbåt som mina nyckelhålsciklider använde flitigt
            dom brukade sätta äggen på ovansidan av den.

            Kommentar

            • Pannecke
              • January 2005
              • 1325

              #7
              Jag tycker att du skall lägga i en krukhalva eller något som en liten grotta.
              /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

              Gå gärna in och titta på vår hemsida.

              Kommentar

              Arbetssätt...