Info om Frontosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    #16
    Här finns även lite bilder

    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #17
      Har nu hört delade meningar om att ge frontosa röda mygglarver. Vilket påstående är rätt, bra eller dåligt? Och om det skulle vara dåligt för dom, varför?
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Gränsfall. De är ju carnivora så ur den synpunkten är det OK, men samtidigt så lever röda myggen i extremt surt vatten och det är ju inte så lämpligt för fiskarter som lever i basiskt vatten.
        Så gränsfall - pesronligen hade jag dock definitivt inte testat.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • malawifisken
          • August 2008
          • 969

          #19
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Gränsfall. De är ju carnivora så ur den synpunkten är det OK, men samtidigt så lever röda myggen i extremt surt vatten och det är ju inte så lämpligt för fiskarter som lever i basiskt vatten.
          Så gränsfall - pesronligen hade jag dock definitivt inte testat.

          Okej, vad har du för foder att rekomendera? Som bas foder kör jag på Hikaris special cichlid gold både till mina malawi och även till Frontossorna.
          Har du nått annat som du vet är bra eller nått att komplitera med kanske?
          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

          Kommentar

          • JeBoro

            #20
            Jag gav mina pellets och räkmix

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #21
              Ursprungligen postat av malawifisken
              Okej, vad har du för foder att rekomendera? Som bas foder kör jag på Hikaris special cichlid gold både till mina malawi och även till Frontossorna.
              Har du nått annat som du vet är bra eller nått att komplitera med kanske?
              Dom är ju köttätare. Så foder som räkor, mysis, små bitar av fiskfilé är helt OK.
              Pellets funkar naturligtvis oxå men välj inte sådant som är avsett för växtätare (vilket många malawi är)
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • malawifisken
                • August 2008
                • 969

                #22
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Dom är ju köttätare. Så foder som räkor, mysis, små bitar av fiskfilé är helt OK.
                Pellets funkar naturligtvis oxå men välj inte sådant som är avsett för växtätare (vilket många malawi är)
                Okej, jaf frågade i en mycket trogen djur butik och han där sa att det funkar mycket bra som bas foder till frontosan också. Man får väl mixa ihop en "god" fisk o räx blandning o se vad dom tycker om det. Vad för mer ingredienser att rekomendera?
                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                Kommentar

                • malawifisken
                  • August 2008
                  • 969

                  #23
                  Ingen som har nått bra förslag på ingredienser till en räk o fisk mix?
                  Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                  Kommentar

                  • malawifisken
                    • August 2008
                    • 969

                    #24
                    Ingen?
                    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                    Kommentar

                    • Oscar.m
                      • December 2007
                      • 50

                      #25
                      mvh Oscar

                      min zoonen sida
                      http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...49&gid=1804570

                      Kommentar

                      • Broddan
                        • February 2007
                        • 536

                        #26
                        Mycket kött..

                        Kanske 50% räkor 25% vitfisk (sej eller liknande) 25% spenat/ärtor Gelatin/agar agar (binder ihop) multivitamin
                        Hälsningar

                        D

                        Kommentar

                        Arbetssätt...