Vill få mina paletter att leka ,,

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnaaGoldFishh
    • September 2008
    • 94

    Vill få mina paletter att leka ,,

    Jag vill få mina paletter att leka , ett tag värkade dom på "lek humör" , men sen fick jag en sjukdom i mitt akvarium o typ alla fiskar dog förutom dom , o nu är dom inte alls leksugna längre , vad ska jag göra för att få dom att få till baka leklusten? =)
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Det kommer nog så småningom. Vänta bara tills balansen i akvariet börjar stabiliseras igen efter sjukdomen.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • AnnaaGoldFishh
      • September 2008
      • 94

      #3
      hur stabiliserar hag vattenet ? det ser ut en fisk hjar fått samma sjukdom igen , vad ska jag göra?

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av AnnaaGoldFishh
        hur stabiliserar hag vattenet ? det ser ut en fisk hjar fått samma sjukdom igen , vad ska jag göra?
        Om du medicinerat akvariet ska du alltid se det som nystartat eftersom även de goda bakterierna dödas av medicinen.
        Då ska man mata sparsamt och hålla koll på värdena.

        Den andra frågan tycker jag du ska ta upp i sjukdomsdelen här i forumet och då skriva lite mer om akvariet, sjukdomen, tidigare medicinering och vilka fiskar.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • shpend
          • August 2002
          • 2010

          #5
          Man behöver inte göra så mycket för att få dom att leka, ha massa gömställen.

          Kommentar

          • AnnaaGoldFishh
            • September 2008
            • 94

            #6
            jag en rot en plast rot o en massa stenar =P

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              När mina har fått yngel så har jag haft en lerkruka för dom brukar sätta äggen i taket och på sidorna på dom
              Sen brukade jag alltid ha krukan ut mot rutan så att man kunnde se om dom hade satt fast några ägg + att jag kunnde följa utvecklingen på dom
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • AnnaaGoldFishh
                • September 2008
                • 94

                #8
                Jag hade en kruka innan =P men asså först tyckte dom om den mkt , men sen så grävde typ hanen in sig i den , så tog jag , dummt nog, bort sanden så han kunde komma ut, o efter det ville dom inte simma oin i den igen så jag tog bort den =P kanske ska försöka igen =P

                Kommentar

                Arbetssätt...