Fråga angående palleter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Odine
    • July 2008
    • 37

    Fråga angående palleter?

    Har ett par i mitt akvarie som nu har frisimmande yngel, men min fråga är.

    Mamman plockar upp bebisarna i munnen till och från och spottar sen ut dom, varför gör hon detta? Blir lika orolig varje gång att bebisen inte ska komma ut igen, är min första kull så det skulle vara skoj om någon överlevde iaf.

    Tacksam för svar!
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Föräldrarna hämtar yngel som har kommit lite för långt bort genom att ta upp dem i munnen, och spotta tillbaka dem bland de andra.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Odine
      • July 2008
      • 37

      #3
      Åhh tack för svaret då kan jag andas ut nu då

      Du vet ingen bra sida med bilder på yngel i olika åldrar?

      Kommentar

      • Odine
        • July 2008
        • 37

        #4
        En till liten undran, när är dom gammla nog att klara sig utan föräldrarna?

        Har iaf köpt ett duktigt par vad vi kan se just nu, dom vaktar dom små väldigt bra.

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Efter en månad ungefär kommer föräldrarna ha förberett deras flytt .. Då kommer föräldrarna leka igen och helt glömma bort att de även är föräldrar till den föregående kullen. De kommer jaga dem om de kommer nära reviret och i vårt fall blev de riktigt aggressiva mot dem. Vill man att alla ska överleva är det nog bäst att flytta dem när du märker att de börjar leka igen. Eller åtminstone se till att ha riktigt mycket gömställen.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Odine
            • July 2008
            • 37

            #6
            Oki tack så mycket för svaret. Då ska jag hålla koll om någon månad då, skulle vara kul om iaf några överlevde.

            Kommentar

            Arbetssätt...