Ta komposition?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

    Ta komposition?

    Funderar på en passande komposition Arter i mitt 240L

    1. 5-6 st Påfågelscyprichromis (alt. ngn leptosoma) för att fylla karets övre del

    2. Multisar 6-7 st och de skall regera i karets vänstra del vid snäckorna

    3. Calvus eller Compressiceps, gärna en mörk/svart variant! 1+1 och de skall då regera runt stenröset

    övrigt:

    finns det någon fredlig tanganyika-mal (inte ngn gökmal då) som jag kanske borde satsa på?

    tror ni det finns plats för ngn art till?
  • HenrikV
    • January 2007
    • 358

    #2
    Det känns som att karet är för litet för cyprichromis. Kanske Nigripinnis skulle fungera?
    Jag skulle inte stoppa i fler arter än tre. Men skulle öka antalet multisar till 10.
    Compressiceps finns ju i en dvärgvariant. ("Sumbu") Hanen blir ca.6-8cam och honan ca.5cm.

    Tror inte att det finns några direkt "fredliga" malar i Tanganyika. Men en Synodontis skulle nog inte göra så stor skada i karet.
    Tanganyika

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      #3
      Ursprungligen postat av HenrikV
      Det känns som att karet är för litet för cyprichromis. Kanske Nigripinnis skulle fungera?
      Jag skulle inte stoppa i fler arter än tre. Men skulle öka antalet multisar till 10.
      Compressiceps finns ju i en dvärgvariant. ("Sumbu") Hanen blir ca.6-8cam och honan ca.5cm.

      Tror inte att det finns några direkt "fredliga" malar i Tanganyika. Men en Synodontis skulle nog inte göra så stor skada i karet.
      japp det får bli en grupp blå neoner då.

      multisar förökar ju sig rätt bra har jag hört så jag tänkte att det skulle räcka med 6 till att börja med.

      får se vad som finns av Calvus/compressiceps för de hör ju inte precis till de vanligaste sortimentet.

      just nu går det ett par daffodil i karet, som jag tänkte skulle få vara kvar

      Kommentar

      • HenrikV
        • January 2007
        • 358

        #4
        Var bor du? Kanske kan hjälpa med tips om var det finns fisk. Eller om du mot all förmodan bor i Norrbotten, så kan du få Compressicepsyngel av mig.
        Tanganyika

        Kommentar

        • Albinfiskare
          • November 2007
          • 1399

          #5
          Ursprungligen postat av HenrikV
          Var bor du? Kanske kan hjälpa med tips om var det finns fisk. Eller om du mot all förmodan bor i Norrbotten, så kan du få Compressicepsyngel av mig.
          Norrbotten, jojo det är en bit dit Jag bor i södra Skåne.

          Tack för framtida tips

          Kommentar

          Arbetssätt...