Flygfisk!!! :D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jerry_ciklid
    • January 2008
    • 476

    Flygfisk!!! :D

    Skulle som vanligt mata mina fiskar i kväll. När jag till slut kom till Malawi-karet tog jag bort ett täckglas (har inget "matningshål" fram på karet) och började mata med klassisk räkmix. Då såg jag en Golden-hona ligga på botten, tyckte det såg konstigt ut, men helt plötsligt tog hon fart och flög ut ur karet!! Ni som har sett "hitta nemo" vet hur det kan se ut Visst, jag har sett Malawi hoppa tidigare men den här busen landade typ 2,5 meter från karet!!! I morgon ska jag till glasmästaren och be honom skära bort en bit på glaset så jag slipper ta bort hela när jag matar...

    OBS: alla fiskar mår bra trots denna incident
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    !
    Det låter ungefär som när man ska håva upp Black Molly!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Triggerhappy
      • April 2007
      • 377

      #3
      jag hittade 5st små malawiciklider bakom mitt yngelkar när jag drog fram det >_< då är det ändå "hyllplan" på sidorna för att hålla glasskivan som har ett matningshål i varje hörn.. men det var extremt mycket fisk i det karet.
      Lyssna inte på mig

      Kommentar

      • Pansarålen
        • September 2008
        • 15

        #4
        Ursprungligen postat av Jerry_ciklid
        Skulle som vanligt mata mina fiskar i kväll. När jag till slut kom till Malawi-karet tog jag bort ett täckglas (har inget "matningshål" fram på karet) och började mata med klassisk räkmix. Då såg jag en Golden-hona ligga på botten, tyckte det såg konstigt ut, men helt plötsligt tog hon fart och flög ut ur karet!! Ni som har sett "hitta nemo" vet hur det kan se ut Visst, jag har sett Malawi hoppa tidigare men den här busen landade typ 2,5 meter från karet!!! I morgon ska jag till glasmästaren och be honom skära bort en bit på glaset så jag slipper ta bort hela när jag matar...

        OBS: alla fiskar mår bra trots denna incident
        Ojj, ojj! Det kan man värkligen kalla "flygfisk!" och just med Malawisar!Sån tur att vi har ett hål där vi lägger i mat på båda sidorna, men ibland vill jag leka med dem och då stoppar ja ner figret så dom ska små bita lite, hoppas inte mina Malawi hoppar ut!
        Glömde detta användarnamn, skapade då en ny, kom sedan på detta användarnamn så är det okej om jag har båda? om inte, behåll cola.

        Kommentar

        Arbetssätt...