Varför?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Palettcikliden
    • December 2007
    • 22

    Varför?

    varför finns det inga snygga färglada malawi som kan gå i ett 60 L kar? svara gärna med tips!!!! och komm inte och säg att jag ska skaffa större kar för jag har inte råd :S
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Ursprungligen postat av Palettcikliden
    varför finns det inga snygga färglada malawi som kan gå i ett 60 L kar? svara gärna med tips!!!! och komm inte och säg att jag ska skaffa större kar för jag har inte råd :S
    Men du har väl en födelsedag nån gång..?

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Dääääääääärföööööööör att malawiciklider är tuffa revirhävdande arter som behöver större akvarium
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Palettcikliden
        • December 2007
        • 22

        #4
        Ursprungligen postat av NIC
        Men du har väl en födelsedag nån gång..?
        jag tror inte att jag får ett 100 L akvarium endå har velat ha de i typ fyra år utan verkan så antagligen inte

        Kommentar

        • Salta Katten
          • March 2008
          • 740

          #5
          Men det finns ju många andra snygga färgglada fiskar som kan trivas i ett 60-liters.

          Eller så får du börja spaaaaaaara.

          Kommentar

          • Maria - Sjöjungfru

            • January 2004
            • 4236

            #6
            Ursprungligen postat av Palettcikliden
            jag tror inte att jag får ett 100 L akvarium endå har velat ha de i typ fyra år utan verkan så antagligen inte
            Och även om du får ett 100L så är det fortfarande för litet för Malawi
            Fast om du börjar önska dig ett 500L istället så kanske du får ett 250L
            Maria - Sjöjungfru

            Kommentar

            • Albinfiskare
              • November 2007
              • 1399

              #7
              precis!

              Spara kosingen, det finns alltid superbilliga kar på blocket!

              tex jag köpte ett komplett 160L kar för 300kr, inte senaste modellen men repfritt och fullt funktionsdugligt!

              Då skall du bara hitta ngt sätt att tjäna kosing på men det får du faktist klara själv!

              Kommentar

              • admin
                Christian Alfredsson

                • November 2004
                • 11220

                #8
                Jag klarade inte av rubriken så jag ändrade den. Förkortade och förtydligade.
                Christian Alfredsson
                Tekniskt ansvarig Zoopet

                Kommentar

                • Baf2
                  • February 2008
                  • 421

                  #9
                  Tror det är inte pengarna som gör att hans föreldrar köper ett nytt utan att det är om karet skulle läcka och att det kanske blir krångligt att bytta i ett större! 60 liter så byter man 20l det blir bara två hinkar!
                  Men i ett 250 85 liter och det blir 10 hinkar effter som man fyller inte hela hinken!
                  Jo man kan ju koppla slangar och så!
                  Men vf inte skaffa ett till husdjur en nymfkakadua kanske

                  Kommentar

                  • Albinfiskare
                    • November 2007
                    • 1399

                    #10
                    Ursprungligen postat av Baf2
                    Tror det är inte pengarna som gör att hans föreldrar köper ett nytt utan att det är om karet skulle läcka och att det kanske blir krångligt att bytta i ett större! 60 liter så byter man 20l det blir bara två hinkar!
                    Men i ett 250 85 liter och det blir 10 hinkar effter som man fyller inte hela hinken!
                    Jo man kan ju koppla slangar och så!
                    Men vf inte skaffa ett till husdjur en nymfkakadua kanske
                    kolla artbeskrivningar, kolla vilken firre du är sugen på och som kan gå i ett 60L, Om inget passar fixa större kar.
                    Thats it.

                    Kom ihåg att det viktigaste är att du har tid och intresse för din hobby.

                    och personligen tycker jag det är mera jobb med att hålla fåglar än fiskar (när man väl fått ingång karet dvs)

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #11
                      SÄlj kvällsposten en lyckad helg så har du 300 kr direkt. Dvs. en månad så har du 1200 vilket du kan köpa ett begagnat stort akvarium för lätt.
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...