vilka ciklider passar i ett 240 liters? :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • streezz88
    • July 2007
    • 529

    vilka ciklider passar i ett 240 liters? :)

    Ska skaffa mig ett 240 liters kar nu i oktober, så nu undrar jag vad för ciklider jag kan ha där i? Är något intresserad av de färggranna malawi, eller är jag helt ute å cyklar?

    TIPSA MIG!
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    #2
    Vilken färg gillar du bäst? Blå och gul är vanliga.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • streezz88
      • July 2007
      • 529

      #3
      Ursprungligen postat av admin
      Vilken färg gillar du bäst? Blå och gul är vanliga.
      Gillar blått, men vore roligt att kunna blanda lite, så man inte bara får en färg. Men det gäller ju att dom är fredliga, inte allt för aggresiva.
      Dom ska ju passa ihop och som sagt dom ska fungera i ett 240 liter

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Klassisk kombination:

        Golden + Acei + Rödzebra, alt någon fin Aulonocara-art.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av streezz88
          Ska skaffa mig ett 240 liters kar nu i oktober, så nu undrar jag vad för ciklider jag kan ha där i? Är något intresserad av de färggranna malawi, eller är jag helt ute å cyklar?

          TIPSA MIG!
          Kolla in vad du kan hitta i Tanganyika-väg, mycket fina färger (och mönster/utseenden) på fiskarna även i den sjön.....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            #6
            Dessutom blir många Tanganyikaciklider mindre. Du är ju Goldmedlem. Försökt att vinna någon tävling på Zoopet så har du en BtN akvariebok med massa bilder som i en liten ask. Finns både en med en himla massa Malawiciklider och en med massa Tanganyikaciklider.
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • Tougaye
              • January 2008
              • 209

              #7
              Ursprungligen postat av streezz88
              Ska skaffa mig ett 240 liters kar nu i oktober, så nu undrar jag vad för ciklider jag kan ha där i? Är något intresserad av de färggranna malawi, eller är jag helt ute å cyklar?

              TIPSA MIG!
              prova http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=105
              roliga fiskar .då får du två av priset av en .killen blå tejen gul.skulle kanske också prova ett stort gäng av demasoni .grymt snygg fisk .

              Kommentar

              • streezz88
                • July 2007
                • 529

                #8
                Ursprungligen postat av admin
                Dessutom blir många Tanganyikaciklider mindre. Du är ju Goldmedlem. Försökt att vinna någon tävling på Zoopet så har du en BtN akvariebok med massa bilder som i en liten ask. Finns både en med en himla massa Malawiciklider och en med massa Tanganyikaciklider.
                Ska väl försöka med det då

                Kommentar

                • streezz88
                  • July 2007
                  • 529

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tougaye
                  prova http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=105
                  roliga fiskar .då får du två av priset av en .killen blå tejen gul.skulle kanske också prova ett stort gäng av demasoni .grymt snygg fisk .
                  Jaa det var en riktigt fin fisk detdär och om man får två färger på köpet så är det ju värt riktigt fina!
                  Ska först och främst få hem karet. sedan fixa bakgrund, eller enkelt köpa. fast kanske lättare att göra eget, kostar väl inte lika mkt!

                  Kommentar

                  • streezz88
                    • July 2007
                    • 529

                    #10
                    Ursprungligen postat av tummen
                    Kolla in vad du kan hitta i Tanganyika-väg, mycket fina färger (och mönster/utseenden) på fiskarna även i den sjön.....
                    Kan man blanda malawi tillsammans med tanganyika? eller blird et helt olika förhållanden?

                    Kommentar

                    • Tougaye
                      • January 2008
                      • 209

                      #11
                      Ursprungligen postat av streezz88
                      Kan man blanda malawi tillsammans med tanganyika? eller blird et helt olika förhållanden?
                      nä skulle inte blanda .prova malawi rätt så lätta fiskar.tro det eller ej.
                      men skulle börja med ett gäng.typ 2-6 .2hanar 6 honor.vänta ett bra tag .och ha ett gäng av stenar som dom kan gömma sig .sen ha ett ta in ett gäng till funkar det ta ett gäng till .själv kommer jag aldrig mer köpa några andra fiskar än malawi .lycka till

                      Kommentar

                      • streezz88
                        • July 2007
                        • 529

                        #12
                        Ursprungligen postat av Tougaye
                        nä skulle inte blanda .prova malawi rätt så lätta fiskar.tro det eller ej.
                        men skulle börja med ett gäng.typ 2-6 .2hanar 6 honor.vänta ett bra tag .och ha ett gäng av stenar som dom kan gömma sig .sen ha ett ta in ett gäng till funkar det ta ett gäng till .själv kommer jag aldrig mer köpa några andra fiskar än malawi .lycka till
                        Är sugen på malawi. Det ser så fint ut... Eller dom är fina rättaresagt så det blir nog bara malawi. dom kräver väl inte massa växter och sånt, utan mer stenar?

                        Kommentar

                        • Tougaye
                          • January 2008
                          • 209

                          #13
                          Ursprungligen postat av streezz88
                          Är sugen på malawi. Det ser så fint ut... Eller dom är fina rättaresagt så det blir nog bara malawi. dom kräver väl inte massa växter och sånt, utan mer stenar?
                          växter är aldrig fel .http://www.zoonen.com/forum/visadisk...fKeyword=&p=60
                          hjälper dej med filtering av vattnet

                          Kommentar

                          • Jens A.
                            • March 2007
                            • 5026

                            #14
                            Ursprungligen postat av streezz88
                            Är sugen på malawi. Det ser så fint ut... Eller dom är fina rättaresagt så det blir nog bara malawi. dom kräver väl inte massa växter och sånt, utan mer stenar?
                            Man har mindre växter i ett malawikar, visst. Själv tycker jag att det blir lite väl kalt utan växter, så jag har Vallisneria och Anubias i mitt Malawikar. Men det är inte nödvändigt.
                            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                            Kommentar

                            • streezz88
                              • July 2007
                              • 529

                              #15
                              Ursprungligen postat av Jens A.
                              Man har mindre växter i ett malawikar, visst. Själv tycker jag att det blir lite väl kalt utan växter, så jag har Vallisneria och Anubias i mitt Malawikar. Men det är inte nödvändigt.
                              Vist, en grön klick tror jag inte skadar, och nån växt kommer jag att ha.
                              Vad för grus ska jag använda? Läste på en sida att korallgrus är lämpad för malawi, ska man köra på det, eller gårdet bra med rådasand?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...