nybörjare platteciklid. hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    #16
    Nu har jag haft de mer än en månad och inget har hänt. hanen jagar fortfarande honan. de är väldigt bleka undrar varför?? de har nästan ingen färg ibland

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #17
      Men om hon inte är könsmogen ännu som det skrevs innan, såär ju inte det så konstigt.

      Med ciklider verkar det vara så att om hanen inte får para sig (Honan kan ju inte innan hon är könsmogen) sp jagar han bort honan tills hon kan leka.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #18
        Ursprungligen postat av amoramir
        Nu har jag haft de mer än en månad och inget har hänt. hanen jagar fortfarande honan. de är väldigt bleka undrar varför?? de har nästan ingen färg ibland
        Har de mycket gömställen och växter?

        De är väldigt bra på att ändra färg efter humör och är de bleka hela tiden är det nog något som gör att de inte riktigt trivs.

        De kan även ta väldigt lång tid på sig att återhämta sig om de blivit stressade. De kanske inte har återhämtat sig än bara.

        Se till så de har en del grottor och växtsnår att gömma sig bland.
        Mata med lite olika mat. Tex. fryst, granulat och grönt. Varierad kost är alltid bra.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • amoramir
          • December 2007
          • 212

          #19
          gömställen finns tillräckligt...ibland jag ser inte de alls. för at de e fullt me gömställen. men växter har jag inte så mycket.....alltså de verker må bra men jag fattar inte varför hanen jagar o ¨både e bleka

          Kommentar

          • amoramir
            • December 2007
            • 212

            #20
            ......

            Kommentar

            Arbetssätt...