Kan någon rekomendera en mindre skygg Tanganyika?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kvarnesjo
    • January 2006
    • 16

    Kan någon rekomendera en mindre skygg Tanganyika?

    Hej

    Jag har ett 375 liter tanganyika med 5st Altolamprologus calvus och 5st Altolamprologus compressiceps. Jag upplever dom som här arten som väldigt skygg och skulle vilja blanda med någon annan art som "syns" mer.

    Karet har mycket sten och rötter med sandbotten. Jag hade funderingar på några frontosor men dom verkar bli lite för stora. Kanske kunde en grupp med Tropheus vara något ?

    Inspirera mig gärna.
    /Oskar
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Tropheus kan funka och de är definitivt allt annat än skygga, men det finns även andra fiskar som är mycket aktiva, t.ex. Cyprichromis/Paracyprichromis.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • kvarnesjo
      • January 2006
      • 16

      #3
      Hej

      Har alla Tropheus egenskapen att inte vara skygg? hur många skulle vara en lämpligt grupp att börja med?

      Någon som vet om Neolamprologus cylindricus är skygg?

      /Oskar

      Kommentar

      • Flojden
        • May 2007
        • 160

        #4
        NeoLamprologus niger är då inte blyg av sig...spanar över sitt revir mest hela tiden.
        Helt underbar att kolla på!

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11220

          #5
          Jag har calvus tillsammans med Tropheus och de funkar. Det som är största problemet är att de vill ha olika mat. Ska nog egentligen kombinera dem.
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          Arbetssätt...