demasoni o golden??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • goodcore
    • March 2008
    • 38

    demasoni o golden??

    Tänker få igång ett litet malawikar, och är i funderationerna om vilka fiskar man skulle kunna ha.

    Passar demasoni o golden tillsammans??
    Isf, hur många av varje kan man ha?
    Akvariet är 112 liter.

    SKulle iaf bli snygga färger med dom två.
  • Tougaye
    • January 2008
    • 209

    #2
    Ursprungligen postat av goodcore
    Tänker få igång ett litet malawikar, och är i funderationerna om vilka fiskar man skulle kunna ha.

    Passar demasoni o golden tillsammans??
    Isf, hur många av varje kan man ha?
    Akvariet är 112 liter.

    SKulle iaf bli snygga färger med dom två.
    jag har själv Pseudotropheus saulosi prova den .där är hannen blå som demasoni och honnan är gul som golden .titta på art beskrivningen.

    Kommentar

    • Radioaktiva Räkor
      • May 2007
      • 1760

      #3
      Annars finns ju flertalet Melanochromis-arter där hanen är blå och honorna gula

      //C
      With a licence to krill!
      Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

      Kommentar

      • rent vatten
        • April 2005
        • 1061

        #4
        Ursprungligen postat av goodcore
        Tänker få igång ett litet malawikar, och är i funderationerna om vilka fiskar man skulle kunna ha.

        Passar demasoni o golden tillsammans??
        Isf, hur många av varje kan man ha?
        Akvariet är 112 liter.

        SKulle iaf bli snygga färger med dom två.
        15 demasoni och 10 golden fungerar bra i ett 375l kar.
        Men i ett 112l så kanske 3 hanar och 6 honor av golden passa bra.
        Senast redigerad av rent vatten; 10 August 2008, 21:52.

        Kommentar

        • Tougaye
          • January 2008
          • 209

          #5
          skulle börja med en art först .sen skulle jag kanske lägga ner en art till om det funkar med den första gruppen .tråkigt om det inte funkar

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Tror inte riktigt på demasoni i ett 112-liters. Det kanske går, men...
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Nils Holmström
              • November 2004
              • 2195

              #7
              Ursprungligen postat av Azur
              Tror inte riktigt på demasoni i ett 112-liters. Det kanske går, men...
              Jag hade itne gärna hållit demasoni i ett kar på mindre än 250-300 liter. Dels på grund av att de kan vara rätt stygga mot varandra, och dels för att de är rätt känsliga överlag, och ju mindre kar, desto svårare att hålla stabila vattenvärden. Jag började med en grupp på 10, och lämnade bort dem när jag bara hade tre kvar. samtidigt hade jag golden i samma kar som överlevde hur bra som helst.
              222 liter Malawi

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Ursprungligen postat av Nils Holmström
                Jag hade itne gärna hållit demasoni i ett kar på mindre än 250-300 liter.
                Det är nog ungefär min känsla också.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • KoiKe
                  • March 2008
                  • 331

                  #9
                  Demasoni är snygga men veerkar vara känsliga av egen erfarenhet å av fiskesäljarens kommentarer också... jag hade 3 från början...fick yngel...hade ca 50-80 yngel i karet skulle jag tro...alla demasoni började dö alla andra yngel simmade på som vanligt 6 st död......å dom 3 jag hade i stora karet började dö en efter en dom också...
                  Köp hellre Mpanga då dom har samma storlek som golden också men kan ju vara lite sura av sig men de är ju demasoni också

                  Kommentar

                  Arbetssätt...