Tropheops sp. "chilumba" (Red Top)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AORFISH
    • December 2005
    • 284

    Tropheops sp. "chilumba" (Red Top)

    Hej! Skulle vara kul att se lite bilder på era Tropheops sp. favoriter.Som ni redan har förstått så är min favorit helt klart Tropheops sp. "chilumba". Fick tag på en grupp med 15 individer till mitt 720 liters kar.Ska bli kul att se dem när de blir lite större. Det är dock en av dem som har börjat färga om till hane. Blir nog grymt fin eftersom den redan har mkt. rött i sig.. Så håll inte igen med era bilder..
    MVH/Magnus
  • AORFISH
    • December 2005
    • 284

    #2
    Ingen som vill hänga på den här tråden?
    MVH/Magnus

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      #3
      har ingen erfarenhet om troffar, men om det är din benga på avataren så vill jag bara säga : Fy f*n va Snygg!

      Kommentar

      • palleh
        • October 2006
        • 153

        #4
        En Malawi troffe isåfall=)
        Mvh Patrik

        Kommentar

        • AORFISH
          • December 2005
          • 284

          #5
          Det är som sagt malawi Tropheus som jag är ute efter..
          Ursprungligen postat av Albinfiskare
          har ingen erfarenhet om troffar, men om det är din benga på avataren så vill jag bara säga : Fy f*n va Snygg!
          MVH/Magnus

          Kommentar

          • AORFISH
            • December 2005
            • 284

            #6
            Det är en av mina gamla Benga hanar.. Tack! Mkt fin fisk.. En av mina favvo auloncara..

            Ursprungligen postat av Albinfiskare
            har ingen erfarenhet om troffar, men om det är din benga på avataren så vill jag bara säga : Fy f*n va Snygg!
            MVH/Magnus

            Kommentar

            • Albinfiskare
              • November 2007
              • 1399

              #7
              Ursprungligen postat av AORFISH
              Det är en av mina gamla Benga hanar.. Tack! Mkt fin fisk.. En av mina favvo auloncara..
              det är ju så de skall se ut, de "bengorna" jag sett i akvariebutiker har varit mkt tråkigare..

              Kommentar

              • AORFISH
                • December 2005
                • 284

                #8
                Som sagt..Skygg fisk,men det finns ett bra knep för att få den att färga ut på bästa möjliga sätt..Att ha två hanar så att den ena dominerar över den andra och på så sätt färgar ut till max...En grupp på 2+4 passade mig. Hade Copadichromis azureus och Otopharynx lithobates i samma tank..

                Ursprungligen postat av Albinfiskare
                det är ju så de skall se ut, de "bengorna" jag sett i akvariebutiker har varit mkt tråkigare..
                MVH/Magnus

                Kommentar

                • AORFISH
                  • December 2005
                  • 284

                  #9
                  Här kommer lite gamla bilder på min benga hane in action.. Bilderna är tagna med mobil så kvaliteten är inte den bästa..:





                  Ursprungligen postat av AORFISH
                  Som sagt..Skygg fisk,men det finns ett bra knep för att få den att färga ut på bästa möjliga sätt..Att ha två hanar så att den ena dominerar över den andra och på så sätt färgar ut till max...En grupp på 2+4 passade mig. Hade Copadichromis azureus och Otopharynx lithobates i samma tank..
                  Bifogade filer
                  MVH/Magnus

                  Kommentar

                  • AORFISH
                    • December 2005
                    • 284

                    #10
                    Det är för övrigt Otopharynx lithobates "red top" på bilderna samt någon Copadichromis azureus hona ifall någon undrar.. "red top" blir lite mörkare blå och lite mer åt lila med mindre gul bläs på huvudet..Så enligt min smak så är Otopharynx lithobates ifrån Zimbawe Rock mycket snyggare!
                    MVH/Magnus

                    Kommentar

                    Arbetssätt...