Passar dessa ihopp/andra förslag??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • one__akvarium
    • June 2008
    • 163

    Passar dessa ihopp/andra förslag??

    Hej är jätte sugen på att få in lite blått i mitt akvarium och har redan sen jag började med mitt akvarium sneglat på "Maingano" (Melanochromis cyaneorhabdos). Tror att det kan vara en av de mest ögonsköna malawissarna.

    Nu till frågan har idag ett 240 liters med följande invånare:
    Golden (Labidochromis caeruleus) 2+2
    Rödzebra (Metriaclima estherae) 2+4
    Rostciklid (Iodotropheus sprengerae) 2+4

    Räknar man efter 1L/cm vuxen fisk så skulle jag få plats men ett par till utan att det blir allt för trångt för dem, men går "Maingano" ihopp med nuvarande poppulation. Så gott som jag, en enkel amatör förstår. så borde det gå bra
  • one__akvarium
    • June 2008
    • 163

    #2
    Utan svar föärmsäcktar jag på denna ö Nä har läst lite andra trådar och sett folk som har Golden och Maingano tillsammans så antar att det funkar bra!

    Kommentar

    • AORFISH
      • December 2005
      • 284

      #3
      Ursprungligen postat av one__akvarium
      hej är jätte sugen på att få in lite blått i mitt akvarium och har redan sen jag började med mitt akvarium sneglat på "maingano" (melanochromis cyaneorhabdos). Tror att det kan vara en av de mest ögonsköna malawissarna.

      Nu till frågan har idag ett 240 liters med följande invånare:
      Golden (labidochromis caeruleus) 2+2
      rödzebra (metriaclima estherae) 2+4
      rostciklid (iodotropheus sprengerae) 2+4

      räknar man efter 1l/cm vuxen fisk så skulle jag få plats men ett par till utan att det blir allt för trångt för dem, men går "maingano" ihopp med nuvarande poppulation. Så gott som jag, en enkel amatör förstår. Så borde det gå bra
      det blir en kanon bra mix!
      MVH/Magnus

      Kommentar

      Arbetssätt...