viltfångade paletter?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • frigge
    • July 2008
    • 10

    viltfångade paletter?!

    Är viltfångade paletter svårare än odlade? Vad är det för skillnad? (förutom att de vilda va dyra att köpa).
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    #2
    De kan vara både vackrare eller fulare. Jag tycker de är känsligare och svårare att odla. En gång har jag fått tag på vilda med riktigt röd mage. Tyvärr dog de då de just var känsliga.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av frigge
      Är viltfångade paletter svårare än odlade? Vad är det för skillnad? (förutom att de vilda va dyra att köpa).
      Det finns ju flera olika arter, är det bara den vanliga paletten så bör det inte vara så stor skillnad, det enda kan ju vara att importerade VF-fiskar kan vara svaga pga omställningen till hållning i akvarium, ändrade vattenvärden mm, men har de bara gått i karantän ordentligt och ser friska ut så borde det inte vara något problem, förutom att vanliga palettyngel kan vara nästan osäljbara, de är FÖR lättodlade, därför KAN det vara värt besväret att skaffa en av de mer ovanliga arterna och odla dem istället.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • rsoderberg
        • February 2007
        • 954

        #4
        Jag tycker att det har fungerat perfekt, både med lek och att de har varit i fin form. Åk till Akvarielagret i Bromma, nä vänta nu jag tror att de har flyttat till fjärilshuset nu. De brukar ha ett tio-tal olika VF hemma.

        Kommentar

        Arbetssätt...