Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikey_41
    • March 2005
    • 222

    Malawi

    ska börja att gå över från sällskapsfiskar till malawi, har ett 240L juwel , kommer att ha en extra pump som heter Unimax 500 Plus med uvc , funderar att ha demasoni , golden och någon till art , vet ej hur många av varje sort man kan ha , eller bakgrund , grus eller sand , växter , ja alla tips är bra att ha med sig i ryggen.
  • Whistler84
    • November 2007
    • 850

    #2
    Mitt råd är att du läser igenom alla de här artiklarna: http://www.zoopet.com/index.php?opti...149&Itemid=206

    De lärde mig förstå och uppskatta mina malawi på en helt annan nivå.

    Bakgrund bryr sig fiskarna inte om, personligen har jag bara glaset och en blå plansch på baksidan. Ta något du tycker om, vare sig det är tapeten bakom karet eller en BTN för 4000kr så är det helt upp till dig.

    Bottensubstrat bör ju vara sand av något slag. Biltemas blästersand är det många som kör med. Jag fick med massa engelsk sjösten när jag köpte mitt kar, så det blev liksom det då jag inte orkade byta. Mina malawi klagar inte, utan gräver och myser som bara den.

    Växter bör vara tåliga och ha kraftiga rötter, malawi gräver rätt mycket. Många som har renodlade malawi-kar har inga växter över huvud taget, då det inte finns mycket växtlighet i Malawisjön.

    Något annat du kan tänka på är sten! Börja med att lägga en frigolitskiva eller en bit liggunderlag i botten på karet, sedan lägger du sanden över det. Malawi gillar stenrösen, så det är bara att sätta igång och bygga! Frigoliten skyddar ifall en sten välter när de gräver runt.

    Kommentar

    Arbetssätt...